p r o j e c t . D E N S H A

Denna blogg är inte till för att yttra mina personliga känslor eller tankar som jag dagligen dras med, så jag tänker däför inte gå in på några detaljer angående att jag och Sophie gjort slut. Men vi kommer att fortsätta vara vänner och bo tillsammans tills jag hittat ett nytt ställe. Då var det sagt.

På grund av ovanstående blir nog min 360 inte fixad på ett tag, måste ju i första hand jaga lite nya möbler och annat som kan tänkas fattas. Så istället blir det att häcka framför datorn i väntan på bättre tider. Såg att 5:e Mars så släpptes Soulstorm Steam, expansionen till Dawn of War där både Dark Eldar och Sisters of Battle blir spelbara och en massa annat bus. Att dollarn är låg gör det hela bara intressantare, det kan bli i min ägo för cirka 250:- vilket jag ser som ett fynd.

Sen har jag för första gången på flera åt sett klart en anime serie från början till slut. Death Note såg jag faktiskt aldrig helt ut, de sista avsnitten spolade jag igenom för jag blev så besviken på utveckligen i den serien. Men serien jag näst intill sträcksåg i samband med min sjukdom heter
Utawarerumono (Songs of Legend) och är en fantasy-serie med mycket svärd, blod och flickor. Så typiskt japansk anime man kan komma tror jag. Serien börjarde rätt så långsamt men blev snabbt intressantare för att sedan dra en "Assassins Creed" just i slutet. Besvikelsen var naturligtvis stor, men jag hade stor glädje av serien de första 20 avsnitten. Se den om du inte har något bättre att glo på. Du hittar den på tv-links om du inte har en bättre källa.

Av en slump så hamnade jag igår på Project Densha (aka Train Man). För att kort sammanfatta de tusentals inläggen som finns att läsa där så handlar det hela om en Otaku (nörd/tönt) som en dag på tunnelbana hjälper en flicka som blir verbalt attackerad av ett fyllo. Efter händelsen så postar han på japans största forum där han skriver om sin händelse och hur den här tjejen frågade efter hans hemadress. Vad som händer senare är att alla på forumet hjälper honom med tips om hur han ska gå vidare och börja dejta tjejen i fråga, hur han ska klä sig och prata med henne. Det är sjukt mycket läsning, men resultatet är en sann berättelse om äkta kärlek som berörde hela Japan så pass mycket att det gjorts böcker, filmer och serie om händelsen. Mina ögon var i alla fall inte särskilt torra. Så har du ett par timmar ledigt så läs den för guds skull.

image193

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback