Seven deadly sins

Usch! Jag är stel som en padda i hela kroppen och har ont i muskler jag glömt bort att jag hade. Orsaken stavas innebandy, och det var en fruktansvärt korkad idé att gå med på att spela när man inte tränat ordentligt på drygt 2 år. Detta ska det fan i mig bli ändring på. Man sitter på tok för mycket framför både dator och tv-spel när man är hemma och helgerna spenderas också till största del med stillasittande aktiviteter. Nä, så fort jag får min nya lägenhet och snön börjar försvinna ska jag ge mig ut på språng igen, en repris av sommaren 06 helt enkelt.

Det blev också att spela Warhammer i helgen. Förvisso den typ jag avskyr mest (4000p vs 4000p), men det var ändå underhållande att sitta och snacka skit med kompisar och få se lite av de nya Vampire Counts. Deras nya Bloodknights var fruktansvärt förödande, men tack vare mitt Anvil of Doom fick dom endast döda 205p. I övrigt gick matchen till våran fördel (min och klickens) då jag knappt missade några tärningsslag, och mina dvärgar var i stort sett odödliga för inkommande attacker.

Blev också klar med serien Code Geass som jag suttit och sett de senaste dagarna. Och omdömet är väl att det förmodligen är den bästa anime-serien jag sett. Kan inte komma ihåg sist jag blev så fängslad från början till slut. Death Note som jag också fastnade förr tappade ju som sagt allt i slutet. Men här var det nästan tvärt om. Serien blev bara bättre och bättre. Förvisso slutar allt med en cliffhanger, man vad spelar det för roll när nästa säsong börjar redan i April. Frågan är vad man ska glo på under tiden. Claymore är ju ett alternativ, men samtidigt så vill jag se mer Mechar och folk med övernaturliga krafter.

Till veckan så är jag rätt så ledig. Jobbar bara Onsdag, Torsdag och Fredag. Lovade Klicken att vi skulle hitta på någonting i början på veckan, och har lovat Kubbe att han ska få komma förbi och göra sin karaktär till Dark Heresy. Får väl se vilken dag som blir bäst för respektive. Måste även ta mig in till stan på tisdag (då allt äntligen är öppet som vanligt) och fixa med både banken och PiteBo. Till helgen hittar jag då gärna på någoting kreativt, eller bara slöar framför någon vettig film om inte annat.

Sen ett stort kudos till
Jonny som kallar mig för "nörden Niklas" i sin blogg. Lulz were had.

image206

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback