Power Puff Cookie

Det kanske är på tiden att jag lämnar ett litet inlägg på denna blogg. Min ursäkt för frånvaron är att jag inte längre sitter vid någon dator på jobbet, utan istället ser till så att andra gör mitt jobb, vi kan kalla det för en form av befodran. Och när man väl är hemma så är väl inte bloggen min högsta prioritet. Nåväl.. ett par saker av intresse har väl hänt de senaste veckorna.

Vi har just nu ännu en hund. En "kina-puff" som heter Kakan ska bo med oss i 2 veckor och fungerar allt bra så blir det väl att vi har kvar henne. Hon ser ut som en liten fluffig version av Ruffa, och de kommer väl överens med varandra. En bild på henne kan ni se i Sophies
blogg.

TF2 och Soulstorm spelas vidare på min PC i väntan på bättre speltider. Förvisso har ju GTA IV släppts till 360, men det är egentligen bara mer av det vi sett förut. Jag har aldrig varit ett stort fan av serie, det har mer fungerat som ett spel jag slängt in och retat poliser i någon timme som tidsfördriv. Fast denna gång har de lyckats med en riktigt underhållande story som håller fast en. Får väl se hur mycket man spelar när man väl är klar med det, inte precis så man ids spela om alla tråkiga uppdrag igen för det var verkligen få uppdrag som egentligen var roliga. Sen så har jag inte någon större koll på vilka spel som släpps i sommar. Brukar som vanlgit vara en väldigt dålig period för bra spel.

Jag och Kubbe var och såg Iron Man för ett tag sedan. En riktigt bra super-hjälte-film, fast den har ju samtigt inte så jävla stort motstånd. Spiderman och X-men har ju också sin charm, men framstår som kanska bleka produktioner i jämnförelse. Visst fanns det mycket man hade kunnat göra bättre, men jag gillar att filmen kretsar runt Tony Stark mer än själva spöa skurkar biten. Sen så var det väldigt underhållande och se den lilla snutten som visades efter eftertexterna. Så nu håller man tummarna för en ev Avenger film.

Min Eldar arme har haltat lite. Jag har inte lagt den på hyllan eller på is. Det har bara inte blivit av att beställa alla färger och figurer ännu, men det kommer. Vi har ju i alla fall plockat hem både bord och terräng till våran lägenhet, så nu dröjer det förhoppningsvis inte så länge innan vi kan börja rulla tärningar på allvar.

Dark Heresy äventyret är avklarat. Än så länge är jag mycket nöjd över stämmningen och karaktärerna som grabbarna spelar. Ska ta och köpa de nya böcker så snart jag kan så vi kan snabbt komma vidare i storyn.

image230

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback