Lets do this!

Gissa om jag är trött och less. Har bara varit ledig i onsdags, övriga dagar har det varit full rulle på jobbet. Inte nog med att vi har fullt upp med nya kunder, utan dessutom ska systemen lägga ner och krångla sen så är folk sjuka och vi har inge folk att plocka in. Det är nästa som att man bygger upp ett riktigt fint magsår när man kombinerar stress och extrema mänger koffein. Nu kan jag i alla fall slappna av en aning. Den kommande veckan har inte så överdrivet många pass och jag tänker absolut inte plocka på mig något extra. Jag har ju knappt hunnit med att spela något av mina nya spel och de blänger argt på mig varje kväll jag kommer hem och däckar i sängen.

Dead Space är fortfarande det grymmaste spel jag spelat på länge. Atmosfären är oslagbar och jag sitter konstant på helspänn. Än så länge har jag bara tagit mig till Chapter 3 (av 12 möjliga?), så jag har extremt mycket kvar att njuta av. Fable II känns betydligt mindre lockande, inte för att det på något sätt är dåligt, bara att jag har så mycket annat att spela. Det är svårt att känna sig motiverad till huvudstoryn när man kan flumma runt så mycket och busa.

Sen har ju även Fallout 3 gjort mig sällskap. Trots att jag bara spelat ett par timmar är jag lite kluven inför det. Det är lite för mycket "Oblivion with guns" för min smak. Jag kom inte riktigt överens med det turn-baserade systemet heller. Tycker det var bättre förr. Nåja de underhållande dialogerna håller mig fortfarande fast i spelet. Att dessutom maxa både sin Charisma och lägga ut poäng på Speech går spelet en smula mer underhållande. Ska se hur långt jag kan spela utan att hamna i strid (med undantag för muterade djur).

Hösten har aldrig varit så här vacker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback