Tiny, huge news

Idag läser jag mycket goda nyheter för oss tv-serie fantatiker. HBO som är mest kända för Six Feet Under och True Blood (som jag absolut inte föll för), håller i just nu på att filma ett pilot avsnitt av George R R Martins mästerverk A Game of Thrones som jag anser är den överlägset bästa fantasy serien i dagsläget. Det är fortfarande bara ett pilot avsnitt, så det är rätt långt ifrån att det blir en serie av det hela, men hot damn om det blir. Böckerna har varit som knark för mig, ett måste.

På tal om knark eller "måsten" så är det en hel del man måste motstå som nörd. Men hur mycket man än försöker faller man alltid i någon av de många fällorna. Magic the Gathering, Warhammer och MMORPG är väl de mest bekanta av de träsk vi brukar sjunka ner i. Det verkar som när man väl är på väg upp ur ett att man dyker med huvudet före i det nästa. För mig handlar det om att jag nätt och jämnt tagit mig ur Games Workshops klor när jag nu hamnat än en gång hos Blizzard.

Ja, jag köpte Wrath of the Lich King och jag har återupplivat min druid Dusthoof som nyligen anlänt till Northrend. Och jag måste erkänna att det är riktigt kul att vara tillbaka. Skit samma om spelet är flera år gammalt, det handlar inte om det. Det handlar om spelglädjen och att kunna spela med sina vänner, gamla som nya. I samband med att det är nytt för alla har jag aldrig sett så mycket folk på ett och samma ställe. Chatten flödar men folk som vill gruppa och hänvisningar om vars de ska gå. Det känns precis som första gången jag började med spelet.

Nu är jag väldigt medveten om att det bara komma röra sig om dagar/veckor innan man hunnit spela sig less. Men det passar mig, för då kanske Webhallen äntligen skickat Gears of War 2 eller Mirror's Edge (som för den delen inte heller har kommit). Jag jobbar hela helgen, men är de inte hos mig på måndag så säger jag upp min bekantskap med den sidan och går tillbaka till mitt ex - Spelbutiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback