Blizzard's Nerdcore

Jag tror jag har klättrat lite högre i nörd skalan. I alla fall i mina egna ögon. I kväll (eller i natt) så tyckte jag att det vore trevligt att hänga utanför EB som nu heter Game Stop och umgås med alla nördar som väntar på att Blizzards senaste tillskott till World of Warcraft familjen ska släppas - Wrath of the Lich King.

Mycket riktigt så tog jag en promenad ner till min vän Kubbe som var väldigt taggad inför det hela. Så redan vid 21:40 befann vi oss utanför affären som skulle öppna en minut över midnatt. Men vi var så klart inte först. En handfull av dedikerade nördar hade redan befunnit sig där i drygt 20-40 minuter för oss, varav en hade suttit där sedan 16:00 (zomg!). Det dröjde i alla fall inte länge för kön att bli längre och vädret att bli blötare och kallare, men Kubbe höll modet uppe. Närmare midnatt så dök både den lokala blaskan samt radioprogram upp och intervjuade den stackars sate som suttit där sen fyra. Och när det återstod ungefär 10-15 minuter tills dörrarna skulle öppna började ett rykte sprida sig i kön. Tydligen hade Datorfixarna också natt öppet, fast utan den långa kön, och de hade även öppnat före midnatt. Så både jag och Mats som just anlände kikade in där eftersom vi ändå inte förbokat något spel. Mycket riktigt gick det att köpa spelet helt utan att köa.






Kommentarer
Postat av: Kubbe

6h 30min sömn :P

2008-11-13 @ 12:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback