Dead 4 sure

Så jag och Sophie köpte båda Left 4 Dead från Steam för någon dag sedan. Dock måste jag tillägga att mitt Steam konto på något sätt blivit buggat/saboterat eller bara slutat funka, så jag finns nu mera under ett nytt konto för alla som vill lägga till mig. Kommer fortfarande att använda [TK!] Zwang när jag spelar TF2 men går under namnet Qucas i L4D. Nog om det.
L4D är verkligen hysteriskt kul. Fyra stackars överlevare ska i fyra olika "filmer/banor" försöka ta sig ut ur Zombie apokalypsen. Till sitt förfogande har man en liten arsenal med vapen som bara består av pistol, automatgevär och hagelbössa, och ibland även molotov cocktails och granater om man har tur. Spelet skulle inte vara ett dugg intressant om det inte berodde på det otroliga atmosfären, vikten av att samarbeta och framförallt den smått brillianta (eller ska man säga korkade) AI:n. Ingen spelomgång är den andre lik då Zombies och "bossarna" hela tiden finns på nya platser och anfaller från nya positioner. Att lämna rygger obevakad i en tunnel innebär allt för ofta att någon blir zombie-föda.

Jag, Sophie, Emil och hans bror drog ut på ett av äventyren på svåraste nivå runt 22:00 tiden. Efter att vi ännu inte lyckats överleva de massiva anfallen vi blev utsatta för på sjukhustaket bestämmde vi oss för att försöka på nytt en annan dag, och då var klockan runt 04:00. Att något passerar så fort obemärkt är ingenting annat än ett tecken på något riktigt jävla bra.

Förutom att vara det bästa FPS co-op spelet (!) har det dessutom ett bra versus läge. Medan fyra spelare kör kampanjen precis som vanligt tar ytterligare fyra spelare rollen som zombie bossarna. Två stycken får spela som "hunters" som är en typ av zombie som kan hoppa riktigt högt och långt. En tar rollen som "Smoker" som skjuter ut sin tunga för att dra iväg och strypa folk och den sista tar rollen som min favorit "Boomer" (se nedan) som är ett riktigt fetto som endast kan kräkas på folk, doften av dess galla attraherar alla andra zombies till att anfalla den eller de olyckliga.

I World of Warcraft som jag fortfarande spelar har jag idag tagit level 70 med min Death Knight idag. Håller mig fortfarande till en Unholy/Frost kombination som kan dela ut riktigt bra med DPS på bekostnad av min tålighet. Nu väntar i alla fall den långa uppförsbacken till att nå 80 med honom. Lyckligtvis var ju WotLK en riktigt rolig expansion och jag har långt ifrån utforskat allt som finns. Sedan att instancerna nu för tiden både är korta och intensiva leder ju till att man gärna spelar om det flera gånger


Kommentarer
Postat av: Raus

Har tänkt att eventuellt köpa Left 4 Dead, men tvekar lite.. :)



Btw, är dungeon and dragon online bra??

2008-11-30 @ 15:52:45
Postat av: Nick

L4D är sjukt kul om man kan spela det med kompisar. Är du tveksam så testa först ett demo, annars kan du ju bara vänta ett tag, det lär ju garanterat bli mycket billigare till jul eller strax efter.



D&D Online är som ovan, riktigt kul om man har ett gäng att spela det med. Att spela själv blir fort långtråkigt, men det är nog det roligaste MMO spelet efter WoW och WAR. Det är inte lika tidskrävande vilket är en stor bonus.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback