How to keep a nerd busy

Det är nästan 2 veckor kvar till löning. Inte nu för att jag på något sätt har en dålig ekonomi, men spelsläppen jag så effektiv ignorerat har gjort sig uppmärksamma på alla mina alldagliga web besök. Nu gäller det att planera och prioritera. Känns som att det enda spel jag låtit passera under min WAR feber är Star Wars: Force Unleashed som jag ändå inte ångrar särskilt mycket att jag inte köpte. Vad jag däremot har missat är både NHL 09 och FIFA 09, fast de är inte heller egentligen prio 1 spel. Men efter dessa så duggar de intressanta och "måste" titlarna tätt ändå fram till årets slut.

Vi har PES 2009 som nästan alltid varit det starkaste fotbollskortet. Saints Row 2 må vara en dålig GTA klon, men kan trots det erbjuda en del intressanta saker på multiplayer läget. Far Cry 2 ser ut som ett helt okej action spel. Dead Space kan mycket väl bli årets Bioshock men säkerligen ett spel jag kommer missa. Spiderman: Web of Shadows ser ut att bli det första riktigt roliga Marvel spelet, tiden de har lagt ner på att göra kontrollen vettig är bara den imponerande. Fable 2 ska vara det som 1:an egentligen skulle vara, det säger inte mig sådär jätte mycket med tanke på att Fable 1 aldrig funkade till min Xbox.

Spelet som jag är helt klart mest nervös över i år är Fallout 3. Serien har alltid legat nära mitt hjärta och är helt klart den bästa spelserien till PC. Att du nu ska mixa ihop den med Oblivion som i mina ögon är skit gör mig ledsen. Sen så finns det ett spel man bara måste köpa omän det betyder att man får äta nudlar i veckor - Gears of War 2 - äntligen säger jag bara. DICE släpper sitt Mirror's Edge snart och det kan mycket väl bli extremt jävla bra, eller falla likt Assassins Creed gjorde för mig. Call of Duty 4 är också ett spel jag lät bli att införskaffa, men World at War lockar med sina fina grafikmotor i ett kallt Sovjet.

Left 4 Dead släpps ju både till min PC och 360. Att det blir ett köp är det väl inget snack om, frågan är väl bara till vad. Och som nämnt tidigare vill jag jätte gärna har det nya Guitar Hero: World Tour. Fast jag har nog snart inte plats för mer instrument i mitt vardagsrum, så jag måste först hitta någon som behöver ett par trummor samt en gitarr. Sist men inte minst så har vi Prince of Persia, om det nu kommer när det är utlovat vill säga.

Som ni ser är det en extremt stor hög med spel som jag vill ha, får vara glad att jag endast har en konsol att underhålla för tillfället. Samtidigt har man ju inte all tid i världen, särskilt inte när man sitter med ett MMO. Fast vem vill sitta och nöta samma spel när man kan spela så mycke annat?


Kommentarer
Postat av: Kubbe

All makt åt Tengil!

2008-10-14 @ 16:30:39
Postat av: Kubbe

men seriöst :P om det införskaffas Guitar Hero 4 så vet ni vem som kommer att husera hos er ett par helger framöver :D

2008-10-14 @ 16:31:29
Postat av: Sophie

left 4 dead skulle väl vi lira på pc du och jag eller?

Kommer säkert komma till steam eller tror du inte de?

Sen guitar hero vill egentligen jag ha skit mycket.

Sen fabel 2 vill jag också ha. Så .. nudlar?

2008-10-14 @ 19:15:52
Postat av: Nick

Mmm.. det verkar ju som att vi kommer få leva snålt ett tag framöver.. dessutom vill vi väl ha en PS3 med Little Big Planet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback