Pigfoot

WAR kom äntligen med en lite större patch de kallar för 1.01 där rätt många problem skulle lösas. Bland annat skulle de värdelösa chat systemt göras om, att tabba mellan fiender skulle fungera bättre, samt en massa andra småsaker. Nu vet jag inte om det har med patchen att göra, men jag kunde spela hela dagen idag utan att krasha en enda gång. Bara hoppas att det håller i sig.

Jag har suttit och dragit upp både min Iron Breaker och Engineer de senaste dagarna. Att man kan söka in i alla scenarios har verkligen bidragit till att det nu går über fort att levela. Man kan stå och grinda mobs i en PQ för Inf och var femte minut komma in i ett scenario och tjäna sköna expn och RR (om du fattade den meningen är du en nörd). Synd bara att Tier 1 är över så fort och att Tier 2 inte ens är i närheten av lika rolig. Visst kan man tycka det är drygt att slåss mot lvl 11 karaktärer när man själv bara är 3-4, men att vara lvl 12 och slåss mot de som är lvl 20 är meningslöst. Fast man får ju ändå exp trots att man förlorar så det är bara att gnugga på.

Sen har man ju också fått läsa att killarna på serven Karak Eight Peaks har lyckats med det omöjliga nämligen att ta över en Tier 4 stad på bara ett halvfullt warband som inte ens innehöll maxade karaktärer. Hur? Jo, via en massa kända buggar, tex bakdörrar och dålig befolkade gator som saknar vakter. Lite småtrist med tankte på att utvecklarna gått ut hårt med att detta är något som kräver massvis med folk, tid och planering.

Har nästan läst klart boken Oathbreaker, räknar väl med att den ska vara slut innan helgen är över, jag jobbar ju trots allt natt så. För de som är intresserade så handlar boken om en grupp dvärgar som bestämmer sig för att ta tillbaka den förlorade dvärg staden Karak Varn som är bebodd av både skavens och grönskin, samt att någonting mycket värre lurar nere i djupet. Massor med sköna karaktärer dyker upp och man får chans att förstå deras samhälle och kultur lite bättre. Så snart den boken är slut ska jag sätta mig ner med Nagash egen lilla biografi.

Tänkte avrunda med ett litet musiktips på en låt jag fått på skallen. Nämligen
Elake Grisfot och låten ADHD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback