Dark Omen

Om mitt jobb var att spela WAR hade jag sett fram emot inatt, men så är inte fallet. Istället måste jag göra ett riktigt jobb så jag tjänar riktigt pengar så jag kan slösa dem på mina overkliga spel. It sucks. Nåja, jag har en känsla av att kvällen och natten kommer att gå undan. Har tonvis med forumsidor som måste plöjas igenom. Taktiker att läsa. Trådar att trolla runt i. Och säkert en massa annat skoj. Har dock inte hunnit få varken min Collectors Edition låda eller mina noveller som jag beställt, men troligtvis dimper de ner redan imorgon eller i början på veckan.

Eftersom jag och Sophie inte har gjort något kreativ (rent spelmässigt) de senaste dagarna tänkte jag bara posta de senaste händelserna i Warhammers fantastiska värld.



Jag och Sophie (ja hon heter Hilda) anländer i Troll Country efter att ha lämnat Ostland bakom oss. I vanlig anda sätter vi genast igång med diverse PQs i området. VI brännde ner en Empire by innan vi gick djupare in i skogen där trollen härjade. Där ibland ett synnerligt elakt troll vid namn Biletongue som krävde drygt 15 man att ha ihjäl.



Lite senare i trollskogen stötte vi ihop med Nurgle dyrkare, och fick lära oss att en demon fanns i närheten. Så vi kallade in förstärkning i form av en Ork, nämligen KG (i en rätt tidig gear på kortet). Nurgles demon hade inte mycket att komma med innan han blev tvungen att återvända där han kom ifrån.



Sen var jag iväg på lite egna äventyr då Sophie gjorde annat. Bland annat så hittade jag ett Keep man kan slåss om i Troll Country. Jag åkte även över till alvernas land en sväng och härjade runt där tills det blev långtråkigt. Till sist så tyckte jag att det var dags att besöka våran huvudstad. . . den är episk. . .



Sen så har jag och Sophie även smygstartat våra Order karaktärer på Makaison servern. Jag spelar där en Iron Breaker som heter Snorri (epic win att namnet var ledigt) medan Sophie, som jag inte har en bild på, spelar en Sister of Sigmar som heter Greta. Deras äventyr får avslöjas vid ett annat tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback