WAR's latest patch

Det blev ju såklart att köpa en subscription till WAR efter att mina 10 gratis dagar tog slut. På toppen av det hela så kom det en enorm patch igår under namnet 1.3.1 där vi fick se rätt stora förändringar i spelet. Fortfarande så har man dock inte rört någon klass för balansering, men alla klasser har fått bug-fixing på sina skills.

Några av de stora nyheterna med patchen var bland annat en ny ramp i varje slott. Tidigare när man anfaller slott och tar sig in har det alltid blivit en flaskhals i trappan/rampen upp till Lorden man måste döda. Vilket har gjort att det varit väldigt lätt att försvara och svårt att anfalla om det finns det minsta lilla motstånd, men inte längre alltså. Nu finns det två vägar upp till Lorden att välja mellan vilket gör det betydligt svårare att försvara.

Man har även lagt till "summoning stones" för att kunna teleportera vänner och allierade närmare när man ska questa och liknande. Jag har själv inte sett någon eller provat på att använda dem, men jag misstänker det är precis som i WoW.

Sen är det tydligen stora förändringar i Tier 4, när man anfaller städer tex Altdorf. Eftersom jag själv aldrig varit med om ett sådant anfall så vet jag inte exakt hur stora förändringarna är, men om man läser på forumen så verkar folk iaf nöjda. Dessa anfall mot städerna är ju WARs svar på end-game, men det har tydligen inte varit värt besväret med tanke på vilka slags belöningar man får. Nu finns det fullt med nya Tier 4 sets.

Det var som sagt en ordentlig patch, men det finns fortfarande mycket som måste göras. En annan bra nyhet från utvecklarna är att de avslöjat att de redan arbetar på nästa patch som ska fixa all CC (crown control) som råder i spelet. Can't wait.


Kommentarer
Postat av: Krille

Och ett nytt LIVE-EVENT såklart.

2009-08-21 @ 14:21:01
Postat av: Nick

tänkte juh göra ett separat inlägg om "the Wild Hunt" som drar igång den 1:a Sep



Hur är föresten läget på 8-peak servern? Testa spela där men det var ju tomt på folk i både RvR zonerna samt scenarios? Var iof bara i Tier 1 och 2, alla kanske hänger i de högre levlarna :P

Postat av: Krille

Märkligt, inte haft några sånna problem alls, varken lowbie eller high ranked. Är lite överskott på order där så back-up är ju alltid uppskattat.

2009-08-22 @ 02:26:51
Postat av: Nick

Verkar som att jag alltid lyckas välja fel servrar i WAR. På Karak-Norn där jag spelar på Order är vi en minoritet och får kämpa som tokar bara för att få äga 1 slott i RvR. Min Destro är på Karak-Azgal och har det förvissa lite lättare men Order verkar ha lite fördel där också.



Det må hända att jag gör ett återbesök på 8-peak, men först ska det kämpas vidare med mina Order gubbar.

2009-08-22 @ 07:55:11
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Krille

Kan ju alltid joina er på Order en sväng annars. Kom ihåg att det finsn character transfers också mannen.

2009-08-22 @ 12:00:38
Postat av: Nick

Kollade faktiskt på en transfer, men det är inte möjligt mellan Karak-Azgal till 8-peak.. iaf inte gratis, i så fall kanske om man pröjsar för det

2009-08-22 @ 12:51:36
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback