Holy crotch batman!

Det har ju varit ett relativt slött spelår på Xbox för min del. Inte många spel har blivit inköpta och inte heller är särskilt många planerade. Tales of Vesperia var ju ett av dessa, även Brütal Legend är ett måste för mig. Men redan i slutet av Augusti kommer ett annat spel jag bara måste ha - Batman: Arkham Asylum.

I onsdags så släpptes demot på Xbox Live där man fick ett första smakprov, och jag är väldigt nöjd med det lilla man fick testa. En otroligt tajt kontroll med enkla och snygga kombo attacker på en knapp och kontrings möjligheter på en annan. Unreal montorn är väldigt bra nyttjad och spelet ser bra ut. Momenten med att smyga upp bakom fienderna och svinga runt på de välplacerade gargolygerna känndes mest som en gimmick och kommer säkert fort bli enformigt. Men om spelet bara håller i sådär 15-20 timmar så kanske man inte hinner bli allt för less.

Sen kan jag även rekommendera den grafiska novellen med samma namn som är skriven av Grant Morrison som är bland det bästa man kan läsa i läderlapps väg.


Kommentarer
Postat av: Kim

Jo! Tätt följd av typ Batman year one och Long halloween :D

2009-08-20 @ 13:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback