Badassian

Helgen bjöd till allra största del på lathet utan dess like. Jag vet att de flesta (om inte alla) mina vänner spenderade helgen utan för min stads gränser, och i Kubbes fall rent av utanför Sverige. Hoppas han nu inte slösat hela sin vecko peng hos Games Workshop i London... bastard.

Det är skönt när ett spel lever upp till den hype man skapat. I detta fall pratar jag om Batman: Arkham Asylum. Visst har spelet en del brister så som speltid, svårighetsgrad och story, men i det stora hela var det bara en positiv resa. För en gång skull är det faktiskt roligt att hitta hemligheter och låsa upp achivments bara för den där lilla extra informationen runt Batman mytologin.

Självklart blev det även en hel del WAR i helgen också. Jag och Sophie kämpar vidare i Tier 3 med våran Rune Priest och Brigth Wizard. Vi lyckades till och med ta över ett slött hos alverna, som vi fick behålla i ca 10 minuter innan Destruction svärmade över oss i ett hav av svart och grönt. Balansen mellan hur många som spelar på Order/Destruction kommer man nog inte kunna göra så mycket åt, tur då att det finns andra sätt att spela på. Eftersom KG är relativ låg level så startade jag även upp (ytterligare) en ny karaktär. Det blev en Knight of the Blazing Sun som jag döpte efter ett av Kims påhitt - Badassian.

Nu är vi ju alldeles strax i september och det betyder ju alltid att det är dags för efterlängtade spel. Just nu vet jag att Sophie sitter och peppar för 2 av sina MMO's. Aion och Champions Online gör båda debut denna vecka. Det förstnämnda har varit förbokat sen september förra året medan CO fortfarande är obeställt. Läste även att CO är klart till 360, nu är det upp till Microsoft att se till att det släpps. Om det verkligen är fallet finns det en god chans att jag kommer att prova på det.


Kommentarer
Postat av: Jonny

Tack! Det känns fint att vara hemma. Ja, men absolut! Det är bara att komma förbi. Har inte flyttat in än. Gör det någon gång i veckan. Men vi hörs av. Ha det fint. Kram!

Postat av: Kubbe

Tyvärr så blev det ju så :P

2009-09-01 @ 01:42:09
Postat av: Krille

Vad köpte du då Kubbe?

2009-09-01 @ 08:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback