Summers End

O hai! Blivit belönad med en extra dags ledighet då jag inte börjar jobba förän på tisdag enligt mitt schema, dock redan 06:15 vilket kommer bli en omställning då jag vanligtvis gått och lagt mig vid 04:00 under sommarn. Men det löser sig nog. Jag skulle väl egentligen kunna sammanfatta hela min semster som f-ing awesome! Har i stort sett hunnit med att träffa och umgås med nästa alla mina vänner och spelat massor av spel. Det ska väl samtidigt bli lite skönt att få komma tillbaka till jobbet och få en liten rutin på vardagen nu när man levt som en riktigt gamer/slacker.

En liten snabb recap över vilka nördigheter som varit aktuella under min semster tid och vad jag själv pysslat med.

Kim kom upp och bodde här i drygt 10 dagar. Han hade med sig en drös med böcker jag beställt, plus några extra som jag fick som tack för att han fick bo här. Bland annat George R R Martins fantasy roman del 2 och 3 eller A Storm of Swords och A Fest for Crows som de egentligen heter. Drygt 2000 sidor att plöja sig igenom totalt, och 55% är redan avklarat. Fick även ett par sci-fi böcker som jag inte börjat nosa på ännu, men det kommer väl.

Min Xbox har varit trasig länge, och jag var väldigt sen på att skicka iväg den på lagning. Men jag fick den i mitten på min semster så jag har även hunnit med att klara ut Tales of Vesperia som jag sett fram emot så länge. Spelet är rätt likt sina föregångare, både med story och stridsystem. Varför laga det som inte är trasigt? Det tog mig ca ~40 timmar att klara ut, och då gjorde jag även ett par sido uppdrag, men ändå långt ifrån alla. Storyn var väl vad man kan vänta sig från ett japanskt RPG, den hade sina ljusglimtar men för det mesta spelade man bara för att det är otroligt kul.

Det blev även en hel del Magic the Gathering under semstern. Främst till Xbox, men vi tog även en ordentligt spelkvälll när Tommy (aka Elof) dök upp och sålde magic deck till oss alla. Det känndes som att man var 15år på nytt. Men som sagt har det blivit mest spel på Xbox Live. Efter att ha spelat som en tok i "Ranked" tog jag mig till top 100 i världen och siktade ännu högre. Men. Helt plötsligt slutade jag dra länder/mana. 18(!) raka partier med mana torsk har dragit ner mig i världsrankingen till plats nr 2000 (av 65'000). Surt.

Det blev även en del Warhammer 40K när KG kom till piteå. Jag fick chansen att möta både "the green tide" och Elofs "systrar av krig". Jag tänker inte gå in på detalj, men min armé behöver ses över rätt ordentligt. Om man vill spela ett tema som Iyanden så måste man väl räkna att inte vara särskilt anpassad mot allt motstånd. Men 2 förluster blev det i alla fall, och det gjorde mig bara mer sugen på spelet och på att göra om man armé helt och hållet och strunta i mitt tema.

På tal om Warhammer så har jag och Sophie börjat spela det igen när vi fick 10 gratis dagar. Dels spelar vi lite med våra Order karaktärer som har nått Tier 3 samt att vi påbörjade några nya. Sophie har nu alla fyra High Elf klasser igång och själv har jag alla tre Ranged DPS klasser igång. Ni som vill spela med oss lite då och då kan ju ladda hem gratis versionen i 10 dagar. Vi finns på Karak-Norn servern.

Min semester avrundades i alla fall med ett ordentligt parti med brädspelet A Game of Thrones med Andreas, Niklas, Axel, Magnus, Ylva och mig. Efter ett par intensiva strider och packtbildnande blev det till slut Niklas som knep åt sig segern som House Martell (de oranga). Precis som de sandormar de är, låg de bara och väntade på rätt tidpunkt för att anfalla.

Nu ska jag väcka Sophie och njuta av min "sista" lediga dag. Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback