D&D Boardgame



Det kom till sist,
Riotminds Drakar & Demoner Brädspel. Spelet går ut på att spelarnas äventyrare ska ge sig ut i den förtrollade skogen Vildhjarta och leta rätt på skogens hemligheter, ju fler desto bättre. Dessa hemligheter ska sedan äventyraren presentera för draken Elmtunga i hopp om att vinna en resa ut ur skogen på drakens rygg. På sin färd genom skogen stöter äventyrarna på både vänligt och icke vänligt sinnade personer och varelser. Dessutom gör skogen allt för att stoppa äventyrarna att få reda på dess hemligheter. För att få reda på en hemlighet måste äventyraren söka efter skogens 12 väktare som alla vakar över en eller flera av skogens hemligheter.

Spelet set väldigt snyggt ut med sin klassiska Bonner art. Men frågan är väl hur pass bra det egentligen är. Jag har dålig koll på om detta är något de själv har byggt upp från grunden eller om det är något annat förlag som stått för regelerna. Min gissning är väl att de själv har gett sig på brädspelens värld, och det är väl bara hålla tummarna för att det är ett prisvärt spel.

Kommentarer
Postat av: T-RED

D&D = Dungeons and Dragons

DoD = Drakar och demoner

Hade ingen aning om att de kommit ett brädspel, får ta och kolla närmare på det. Tackar.

2009-12-22 @ 11:01:42
Postat av: Nick

Jag har alltid utgått från att DnD är Dungeons and Dragons och att DoD är Drakar och Demoner.. D&D är i min värld något jag använder för båda ovanstående spelsystem :)

Postat av: Edvard

T-Red har sååå rätt.

2009-12-22 @ 13:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback