I don't like the drugs, the drugs like me

I och med den nya patchen till WoW så har det inte blivit så mycket annat spelande för min del. WoW är digitalt heroin på allvar och jag kan inte motstå frestelsen helt enkelt. Det nya LFG systemet som gör att man kan spela med folk från andra servrar är det bästa sedan skivat bröd. Det tar i snitt 3-4 minuter att fixa en full grupp för att spela en slumpmässig heroic, och någonstans mellan 10-20 minuter att slutföra. Sedan är det bara att casha in på emblems och epics. Ett enklare och mer casual sätt går inte att få.

Nu sitter jag och grindar daily quests och hc instancer med min Druid, spelar upp min Rogue med Sophie på sidan om, samt att jag har en Alliance karaktär jag spelar på till och från, och nu senast igår så startade jag upp min 6:e karaktär som blev en Blood Elf Mage (tack vare att jag köpt lite Heriloom saker som boostar exp). Jag kan helt enkelt inte få nog av spelet och av att skapa nya karaktärer. Har satt upp ett slags mål att minst ha en level 80 karaktär från varje ras. Så i skrivandet stund ser det ungefär ut så här;

Tauren Druid - lvl 80
Troll Death Knight - lvl 80
Undead Rogue - lvl 74
Orc Shaman - lvl 43
Blood Elf Mage - lvl 11

På Alliance har jag bara en Dwarf Paladin för tillfället och planerar väl inte direkt samma sak där. Självklart blir det ju också att starta upp en Goblin i samband med nästa expansion, fast vilken klass det blir är jag inte 100% säker på ännu. Antingen blir det en Warlock eller en Warrior.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Kan inte annat än att hålla med angående LFG systemet. Hur blir med raiding? funderat nå över det?

2009-12-12 @ 02:42:16
Postat av: Nick

Raida är nog något jag aldrig kommer kunna syssla helhjärtat med pga mina arbetstider. Jag såg något gille för de som är 25+ och jobbar heltid men ändå vill raida, så det är väl mitt enda alternativ. Men jag nöjer mig nog med att pugga någon 10-manna. Jag tycker ändå mest om att levla karaktärer. End-game är inte min kopp te, även om jag finner det relativt underhållande.

Postat av: Krille

Är det inte bättre att du kör upp en av varje class än en av varje ras... iom dual-spec är ju flera av samma class helt uppåt väggarna värdelöst.

2009-12-14 @ 07:59:35
Postat av: Nick

Det är ju precis därför jag bara tänker en av varje Horde ras.. det innebär ju att det bara blir 5-6 klasser totalt ;)

2009-12-14 @ 08:32:43
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Krille

Varför ska alla vara så pro-horde?

2009-12-14 @ 10:41:28
Postat av: Krille

Varför ska alla vara så pro-horde?

2009-12-14 @ 10:56:11
Postat av: Krille

Dubbelpost ftw

2009-12-14 @ 10:56:37
Postat av: Nick

Eftersom jag redan hade 2st lvl 80 på horde känndes det tungt att börja om på Alliance.. men jag har ju en dvärg iaf

2009-12-14 @ 16:07:15
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback