Disable

I helgen blev det som planerat en massa Rock Band 2 spelande. Vi sjösatte bandet Boats N' Hoes som består av Pixie (Sophie) på sång, Dragon (Kubbe) på gitar, Fury McFire (Jag) på bas och Nighthawk (Mats) på trummor. Vi manglade på i bra många timmar innan handleder, fötter och ömma halsar gav vika. Vi kom en bra bit på vägen och lyckades till och med klara av några riktigt jobbiga låtar på hard.

Fick även mina figurer från Barnens Hus rea. Så nu är det väl bara att ta tag i saken och börja bygga upp min dvärg arme från grunden. Jag håller hårt i min idé att bygga en arme helt utan krut. Istället tänker jag lägga fokus på Crossbows, Bolt Throwers och Stone Throwers. Fast största delen av armén kommer nog att bestå av vanliga dvärgar.

Peppen för Warhammer, och då fram för allt Online, blev lite för stor med nyheten av Slayers så jag kunde inte hålla mig utan återaktiverade mitt konto som legat i koma sedan det släpptes. Första intrycket så här efter återvändningen är delad. Å ena sidan känns del lite tomt på servrarna, de är nu bara väl befolkade på kvällar och helger. Fast det känns kul att alla klasser i alla fall har blivit lite mer balanserade. Och att 2 nya tanks befolkar scenarios är bara kul.


Mina första fyra timmar spenderades med att försöka komma fram till vad jag vill spela. Slayers är ju inte tillgängliga än och alla andra dvärgar har jag hunnit spela rätt så mycket. Fanns 2 klasser som jag inte provat på (förutom de nya tanksen), nämligen Witch Hunter och Shadow Warrior. Destruction finns det betydligt fler oprövade klasser, men de får spelas vid ett annat tillfälle. Lotten föll till sist på en Shadow Warrior om är en ranged DPS som är riktigt dödlig med både pilbåge och svärd på servern Karak-Norn



Kommentarer
Postat av: Kubbe

Boat's 'n' Hoes! FTW

2009-02-02 @ 17:44:39
Postat av: Mats

"You got it Dragon".

2009-02-03 @ 13:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback