The best offense is a good defense

Som vanligt när peppen för ett spel är som störst så spelar jag det som besatt. Inget undantag denna gång heller när det gäller mitt återtåg till Warhammer Online, som denna gång även inkluderar Kubbe i vårat lilla gäng och förhoppningen är ju att vi kan fördärva även Mats att släppa WoW och komma med oss.

Tack vare mitt RAM tillskott flyter spelet på riktigt bra och jag kan äntligen ta del av Open RvR utan att beklaga mig över lagget som tidigare medföljt. Idag spenderade jag mycket tid med min Shadow Warrior i Empires (Tier 1) zon och samlade på mig inf som bara den. Jag har börjat bli lite varmare i kläderna när det gäller min klass. Insett vikten av "stance-dance" för att kunna maximera skadan jag kan orsaka samt min egen överlevnad. Min största fiende är fortfarande sorcs som har bättre räckvidd än vad jag har, samt elaka dps klasser som vet hur de ska spelas.

Har insett att ranged-dps är ärketypen för mig. Föredrar verkligen att välja ut strategiska platser och anfalla mina fiender från platser de minst anar. Kommer ändå att spela Slayer när de blir tillgängliga. Närstrids-kamikaze har väl också sin charm antar jag, det var ju lite så min Marauder fungerade.

Idag fick jag även slåss mot min första Lair boss. Ett monster som bara spawnar var åttonde timma i en grotta i respektive ORvR zon. Sen är det inte bara att gå in och klappa in käften på det. Varje grotta öppnas på sitt egna unika sätt. En kräver till exempel att du har en av varje ras i ditt party (något som inte alltid är lika lätt som det låter), medan en annan bara kräver en viss kombination av knapptryckningar. Vi slogs i alla fall mot en riktigt elakt vålnad i Blighted Isle. Den hade egentligen inte varit så himla svår att ha ihjäl om inte en Witch Elf hade smygt sig in i grottan och högg våra stackars healers i ryggen.

Har även passat på att testa de två tank klasserna som inte var med när jag började spelet, Knigth of the Blazing Sun och Black Guard. KotBS påminner en hel del om Chaos Chosen, de använder aurer för att boosta sina kamrater och de-buffa sina motståndare. Black Guard fungerar i stort ett som en Iron Breaker, fast i stället för att bygga upp grudge så kallas det hate. Summan av kardemumman blev att jag behöll min KotBS, bara för att man kan ha ett sånt imponerande skägg. Nu har jag i alla fall en karaktär för att spela solo med och en för att spela med Sophie och Kubbe.'



By the way, kolla in
http://www.thegreenskin.com riktigt bra sida för de som älskar WAR

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Ingen annan som ser att det står Kåt BS? ska testa att spela lite mer som Bright Wizard å se om det är nånting att hurra för, annars kommer jag fortsätta som Witchhunter...

2009-02-04 @ 00:34:21
Postat av: Nick

På tal om inget, så såg jag en Witchhunter idag som hade samma skägg, frisyr och ögonlapp som Solid Snake, plus att han var stealthad i en buske. It made me smile ^^

Postat av: Kubbe

haha :D

2009-02-04 @ 13:12:25
Postat av: Krille

Några var roliga men hans "green-speak" sög kuk.

2009-02-04 @ 17:26:48
Postat av: Sophie

Jag tror nog de är menat eftersom de är "spelare" i comicen och inte fantasy:P

Btw han har blivigt jävligt bra på att måla om man ser på dom tidigare^^

2009-02-04 @ 22:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback