Not happy

Trodde att jag fick goda nyheter idag när SF-Bok skickade mail där det stod "beställningen är skickad". Men så var ju såklart inte fallet. Jo, de har skickat ett paket. Men den enda boken jag fick med var första boken till äventyret. That's it! Inga regler, ingen DM skärm och sån skit. Skit också!

Får väl se när rollspelet blir av. Ska kolla runt om något annat ställe med hygglig leveranstid har böckerna inne. Ja, visst har jag dem på datorn, men som jag sagt tidigare vill jag inte sitta vid en dator/laptop och spelaleda. Tillsvidare ligger väl DnD planerna på is tills jag kommit på en bra lösning.



Update: Beställde böckerna på nytt från Gamemaniacs.se istället. Planerna om att spela inom en snar framtid är igång igen. Ska se om jag kanske kan få ut ett par formulärer till helgen för de som vill göra sina karaktärer men hjälp av böckerna på datorn.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Vad är det för fel med att sitta med en laptop och spelleda? Det är ju überlägset, bara slå på sökordet man vill hitta så dyker regeln fram, inget bläddrande i böcker som sliter på ryggen och sidorna.



BTW, I will hold you to that promise of whiskey.

2009-01-08 @ 21:20:07
Postat av: Kubbe

ASSHATS, hoppas GM är snabba...

2009-01-08 @ 21:57:53
Postat av: Nick

DnD är ju förvisso gjort för att sitta med laptop med tanke på alla deras progamvaror de släppt på sin hemsida. Men för det första så saknar jag en laptop för tillfället, och sen så tillhör jag den gamla skolan som uppskattar att bläddra i fysiska ting.



Jag har i alla fall printat ut formulärer på jobbet, så det är nu fullt möjligt för de som vill att skapa sina karaktärer. Sen så kan jag säga nu på en gång att det blir inga dice-rolls för att få fram stats vill inte se dessa karaktärer som börjar med 16+ i tre, fyra stats.

Postat av: Edvard

Tycker ändå att dom andra metoderna för att få fram grundegenskaper är fuskigare (3T6 for the win!), men dom är också vettigare med tanke på hur mycket viktigare det har blivit att man kan "fylla sin roll" i partyt. Ingen som vill ha en warrior med STY 12, eller en Wizard med INT 13, t.ex.



Ska vi köra med metod ett eller två för att fixa grundegenskaperna? Tycker tvåan är överlägset bäst, precis som i Icewind Dale 2.

2009-01-10 @ 17:33:54
Postat av: Nick

Vi körde med följade regler för att lägga ut grundstatsen. Man lägger ut följande nummer vars man vill; 10 11 12 13 14 16 och lägger sedan till sina plus för den ras man valt. Vi har inte kört med att man får lägga +1 för kostnaden av -2 på en annan.

2009-01-11 @ 13:59:09
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Edvard

Ahh, gött! Tyvärr blev jag mer långvarig i Gällivare än jag väntade, men nu är jag hemma i Pite. Kan man komma nån gång under veckan och fixa gubbar? Har även en riktigt skön film, "Evil Aliens", den har stort intressevärde. Man kanske kan arrangera ihop en skön nörderi/filmkväll med hela gänget?

2009-01-11 @ 23:46:52
Postat av: Kubbe

Låter ypperligt tycker jag...

2009-01-12 @ 11:14:23
Postat av: Edvard

Gott, jag är upptagen tisdag, annars är jag ganska fri att planera en sån här grej. Ska även flytta ut från lägenheten i veckan, men men lite förplanering kan man ju lätt anpassa sig efter lite nördig gemenskap.

2009-01-12 @ 13:11:11
Postat av: Nick

Njae.. veckan ser lite tuff ut för mig just nu, har en kollega på jobbet som brytit lårbenet, vilket har gett mig en massa övertid denna vecka. Så jag kommer att jobba natt tills på torsdag.

2009-01-12 @ 13:12:03
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Edvard

Störigt. Kubbe, du och mats på för lite icke-bögigt umgänge?

2009-01-12 @ 20:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback