Stick Fight

Det är ju inte helt okänt att Street Fighter IV släpps nu i Februari. Blir definitivt mitt första köp efter det att min teve har blivit monterad (måste först bara ta mig och köpa den nästa vecka). Men det är ju ett känt faktum att Street Fighter inte går att spela till 100% med en Xbox kontroll. Styrkorset är felplacerad och den analogaspaken kan vara lite väl känslig när man vill utföra vissa komandon. Sen så jag på gametrailers när de visade upp dessa skönheter och mitt problem var ur världen.

Nu är ju bara frågan vilken man ska lägga ut pengarna på. Webhallen visar upp båda i sitt sortiment och om jag nu inte hittar någon annan sida att beställa ifrån kan detta bli mitt enda alternativ. Den vänstra kommer att kosta ca 895:- och är vad du ser på bilden. 8 knappar, helt vanlig spak, turboknappar och en xbox-knapp. Väldigt enkel och funktionell. Den högra kostar ca 1695:- och har, förutom allt den vänstra har, "bättre" komponenter, lucka att förvara slappen i, gummi fötter för att stå stabilare på en plan yta och utbytbara kort (en för varje karaktär) om man inte vill ha en röd dosa.

Det är ju drygt en månad kvar innan release, så det kanske hinner dyka upp lite fler alternativ.



Upptäckte att jag missat att det även kommer en fin collectors edition låda som jag känner mig tvingad att införskaffa. Låda, figurer, Anime film, böcker och en massa annat flumm för ynka 795:-


Kommentarer
Postat av: Krille

Nope, enda alternativet är SF-controllers isåfall. Bara Mad Catz och Hori som släpper stickor till SF.

2009-01-24 @ 12:23:45
Postat av: Nick

Okej, tror inte riktigt ja är redo att punga ut 17 laxar för en arkad sticka... men kanske 8

Postat av: Krille

Du har ju en vit konsol så 895 varianten duger nogg gott. Skadad som man är kan du ju gissa vilken jag köpte.

2009-01-26 @ 09:19:27
Postat av: Nick

Hehe, men då inser du ju att vi är tvingade att mötas i någons vardagsrum en helg för ett maraton i ass whooping! ;)

2009-01-26 @ 15:35:15
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Kubbe

Be there or be square!

2009-01-26 @ 17:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback