Recruit-a-Friend

Mina DnD böcker har inte synts till än. Inte för att jag är orolig eller så, SF-bok brukar inte kunna leverar på kortare än 6-7 dagar och det beställdes ju den 30:e december, jag kan nog snällt vänta tills helgen. Mitt WoW spelande har definitivt blivit mindre sedan jag tog level 80 med min Death Knight. Gett mig på ett par heroic instancer och provat lyckan i battle grounds, fast den en gång så överlägsna hjälte-klassen har dragit en kort strå på slutet. Eftersom det kryllar av dess DeePeeEss typerna överallt är det svårt att känna att man tillför något i en grupp. Den saknar helt crowd-control möjligheter, man utmanar knappast casters i DPS och tanka vill de sällan ha en till. I PvP är det nästan precis som alltid, en rogue kommer bakifrån och innan du vet ordet av det så står du på kyrkogården igen.

I brist på annat så stannade jag kvar i WoW, fast valde att spela med min Druid i stället. Som dessutom nu fått ta på sig rollen som healer då dessa verkar vara lika sällsynta som kunniga tanks. Då var dessutom cirkeln sluten får honom. Dusthoof har nu hunnit med att agera tank till level 70, raidat i cat-form, utforskat Northrend som moonkin/caster och nu slutligen avrundat karriären som ett helande träd. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd över att ha hunnit med i stort sett allt med en och samma karaktär där det ibland kan kräva flera stycken.

Sophie gjorde ett försök att följa med i Northrend, men blev fort less sin enda karaktär som i stort sett bara dög till att hela (hon var ju trots allt priest). Hennes hunter kom inte längre än till Outland innan den också fick stanna kvar i karaktärs menyn. Men eftersom vi fortfarande älskar att spela med varandra så har hon länge tjatat om att få upp en Shaman eller "roligare" klass till 70. Eftersom varken tanken att betala för en färdig karaktär eller betala en kines för att spela upp en åt henne har vi hittat det perfekta alternativet. Nämligen "Recruit-a-friend".

Jag har nu startat upp ännu ett WoW-konto (som är helt gratis) där jag nu spelar med henne från level 1. Förutom att vi har "tripple-exp" när vi spelar tillsammans så får hon lägga ut en level på valfri karaktär för varannan level jag tar med min. I och med att mitt konto räcker i tio dagar så är planen vi ska ta level 60 med dem. Efter det så kommer hon få lägga ut 30 levels på valfri karaktär på sitt konto. Så med andra ord blir henne warlock (som hon spelar med mig nu) level 60 pga all bonus exp vi får, sen får hon dessutom trettio levels att lägga ut på sin 30 Shaman som hon också har. Själv kommer jag dock sitta med ett konto och en level 60 karaktär jag aldrig kommer se skymten av igen.




Oh god! Säg att mina DnD böcker kommer snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback