Knowing

Blev en väldigt lugn helg för mig som vanligt. Valde att spendera den till största delen framför datorn med Sophie, men vi han även med att se ett par avsnitt av världen bästa serie Venture Brothers samt även någon film. Eftersom både jag och Sophie fick varsin gratisvecka i Dungeons & Dragons Online så har vi spelat det rätt mycket. Kubbe installerade även en 10 dagars gratis version och hängde med på ett hörn. Vi skulle egentligen även har med Andreas, Marcus, Samuel och Christoffer men alla hade en eller annan anledning till att inte kunna spela just när vi gjorde det. Nåväl det kommer fler tillfällen så.

Har även också fått en nyfrälsning till Left 4 Dead utan egentlig anledning. Satte mig en kväll och spelade lite co-op kampanj med slumpmässiga ryssar och helt plötsligt var klockan 04:00 (mycket tack vare att vi gick över till sommartid). Sedan dess har jag vid flera tillfällen återvänt för att skjuta sönder zombies. Den 21 April kommer det även en riktigt bra uppdatering till spelet. Alla banor ska gå att spela i Versus mode (att det inte gick från början kan jag ej förstå) samt ett nytt läge där man ska överleva så många zombies anfall som möjligt kallat Survivor.

Mitt behov av ett JRPG blev till sist för stort att jag inte längre kännde att jag kunde vänta på Tales of Vesperia, så jag gick och inhandlade Infinite Undiscovery GameStop. Har bara hunnit spela drygt en timme in i det men redan hunnit svära ett par gånger åt spelets korkade karaktärer och spelsystem. Detta bådar kanske inte så gott, men jag ska då i alla fall klara ut det.

På filmfronten är väl den mest nämnvärda
Knowing med Nick Cage i huvudrollen. Helt klart en sevärd rulle med ett par ruskigt snygga effekter. Sen får man väl tycka som man vill om karaktärerna och storyn. Slutet av filmen kommer man antingen att älska eller hata. Jag skulle nog kunna skriv ett helt inlägg bara om vad jag tyckte om filmen, men sparar det till en annan gång. Se den så jag inte spoilar något för dig.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Håller med fullständigt om Knowing, helt klart sevärd.

2009-03-31 @ 01:04:59
Postat av: Krille

Nick Cage är världens lollare.

2009-03-31 @ 12:31:34
Postat av: Nick

Dude, han var ju Ghost Rider juh!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback