Going back

Igår gjorde jag ett par tappra försök att klara ut något av de dussin spel till min 360 som jag påbörjat men ej lyckats avsluta. Fast vid varje försök i varje spel mötte jag någon form av motgång. Antingen i form av eget slarv som gjorde att man fick göra om samma moment om och om igen. Eller så var det min 360 som valde att frysa sig själv när man spelat riktigt länge i ett rollspel utan att ha hunnit spara. Sen så saknar jag även motivation att fortsätta med en del spel som blivit liggandes för länge, känns som att man glömt bort stora delar av storyn och kontrollen.

Det jag är mest sugen på just nu är ett JRPG likt Eternal Sonata, men det närmaste som finns där är Tales of Vesperia som inte kommer förän till sommaren. Funderar på att kanske köpa The Last Remnant som i alla fall är ett Squenix spel tills vidare. Både Mass Effect och Fallout 3 får gott vänta tills jag får lust för lite västerländsk gun-and-run rollspelande.

På tal om rollspel så är jag ju ledig i helgen. Så utrymme för lite klassikt tärnings-rullande finns det gott om. Då återstår bara den eviga frågan om vilket rollspel vi ska spela? Finns ju både Dark Heresy och D&D 4th att spela, samt även det brädspel/rollspel som jag köpte förra veckan som mest liknar ett D&D 0.5th med förenklade regler.



Kommentarer
Postat av: Kubbe

jag är på för rollspel, var ett tag sedan sist :P

2009-03-12 @ 10:52:39
Postat av: Krille

Tales of Vesperia will blow our minds! Nya Star Ocean också, övertygad om. Last Remnant är annorlunda, mer likt strategi vilket jag fann uppfriskande. Infinite Undiscovery var också helt ok, klart bättre än Blue Dragon och Lost Odyssey.

2009-03-13 @ 19:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback