The arrow, the wall and you

Jag har de senaste dagarna i stort sett bara suttit och spelat Team Fortress 2 och målat(!) mina dvärgar.

Det är fortfarande länge kvar innan jag kan skryta med några resultat med min kommande arme. Jag saknar fortfarande en hel del färger och har än så länge improviserat hudfärgen men en blandning av Vermin Brown och Skull White. I övrigt använder jag mig av en välbekant komibnation av färger till deras dräkter - grönt och rött. Främst för att jag inte jobbat särskilt mycket med dem tidigare, men även för att det ser helt okej ut. Jag vet att jag utlovat bilder, men efter en dryg timmes kamp med min (värdelösa) kamera kom jag fram till att de inte går att göra rättvisa. Ni får helt enkelt vänta med att se dem.

I TF2 har jag äntligen funnit spelglädjen igen. Skönt att äntligen Scout hysterin är över så att man själv faktiskt kan prova på klassen lite. Än så länge har jag bara lyckats låsa upp den nya bössan som faktiskt är rätt underhållande, men det är svårt att bestämma vilken av hans två bössor som egentligen är bättre. Aja, lyckan verkar dock inte vara alltför länge. På
Teamfortress hemsida  kommer det daglien ny information om den kommande patchen för Sniper klassen.



Om man tyckte att spelet var jobbigt med Medic, Pyro, Heavy eller Scout upptaderingarna kan det säkert inte ens jämföras mot att spela en public bana med 8-10 duktiga snipers. Vidare så kan jag säga att bara 2 av hans kommande vapen har hunnit bli avslöjande. Hans signatur vapen - geväret - kommer att bli ersatt av en bilbåge (tror jag iaf). Troligtvis kommer den inte att kunna zooma in lika bra, men ett headshot kommer innebära en automatisk crit. Sen kommer han även att få en anit-spy sköld aka Razorback. Vilket vapen den ersätter vet jag inte. Om en spy försöker hugga dig i ryggen kommer han att mötas av 10'000 Volt.

Inför den här patchen har jag i alla fall min Scout som behöver få lite mer achivments, så jag kan med gott samvete jaga krypskyttar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback