Final Countdown

Level (38) damp ner i post lådan idag. Som ursäkt för den frunktansvärda framsidan så bjuds det på ett fett reportage som tar upp större delen av tidningen och som handlar om vilka spel, i alfabetisk ordning, som vi har att se fram emot. Och eftersom jag legat på latsida rent spelmässigt är detta ett ypperligt tillfälle för mig att snabbt kunna resuméra vad jag ska hålla utkik efter. Och som sann bloggare tänker jag dela med mig av mina tämligen nördiga/ointressanta åsikter;

Alan Wake - Har fortfarande inget releasedatum trots att det visades upp redan 2005. Man får hålla tummarna att finnarna vet vad dom sysslar med.

Assassins Creed 2 - Det första spelet var snyggt. Men inte så mycket mer än så. Förskräcklig handling och alldeles för upprepande spelmoment. Mycket tyder på att Ubisoft lärt sig av sina misstag och denna 1400-tals saga blir bättre.

Brütal Legend - Har sagt det förr men säger det gärna igen. Jack Black i ett Tim Schafer spel, It's gonna be freakin awesome.

Bayonetta - En Devil May Cry kopia med Sara-Palin-wanna-be i huvudrollen. Om inte annat så ser ju boss fighterna lovande ut.

Batman: Arkham Asylum - Jag håller fortfarande tummarna och hoppas att detta blir det bästa licensspelet sedan Golden Eye.

Bioshock 2 - Man får spela som en Big Daddy!!! Trots att jag inte tagit mig genom det första spelet så vill jag verkligen ha det här.

Beyond Good & Evil 2 - Föregångaren är ett av de bästa spelen någonsin och så fruktansvärt förbisett att det nästan är synd. Av de "läkta" bilderna och filmsekvenserna så ser det här ut att hålla samma höga klass.

Dragon Age: Origins - Om det nu släpps till 360 så blir det ett garanterat köp. BioWare har sällan misslyckats med sina rollspel. Mörk, brutalt och blodigt. Allt man kan tänkas behöva i ett fantasy rollspel, eller?

Diablo 3 - När det släpps så kommer jag och Jocke ta ledigt från jobbet, så det så.

Dead Rising 2 - Mer av samma kan väl säga. Enligt ryckten ska man kunna möta upp emot 7000(!) Zombies samtidigt.

Final Fantasy XIII - Förhoppningsvis blir detta mitt första FF spel sedan jag lämnade 10 bakom mig. 11an räknar jag inte, för det orkade jag inte spela mer än 2-3 veckor.

God of War 3 - Ännu en orsak att skaffa en PS3.

Mass Effect 2 - Ska bara klara ut ettan.... any day now...

Finns en drös med andra instressanta saker som kommer. Men för mig är det främst de ovanstående som jag kommer att hålla ögonen på.


Kommentarer
Postat av: Krille

Sen att du troligen inte ens kommer spela en tredjedel av dem är en annan sak, right? Din slacker! ^^

2009-05-28 @ 14:25:53
Postat av: Nick

Precis

Postat av: Ms. Moogle

Final Fantasy XIII har fått ett preliminärt relasedatum på våren 2010, så don't hold your breath ;). Det spelet kommer vi tyvärr inte få se i år, bara japanerna ^^.

2009-05-28 @ 20:57:16
Postat av: Nick

Jo, jag läste någonstans att det kommer dröja innan vi får det. Men man har ju förhoppningsvis andra spel att fördriva tiden med tills dess.

2009-05-28 @ 22:30:34
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Krille

Vi är ett flyktigt begrepp här Ms.Moogle i och med att PS3:an är regionsfri är det inte omöjligt alls att spela det redan i år.

2009-05-29 @ 01:07:55
Postat av: Krille

Check this out btw: http://www.belloflostsouls.net/2009/05/ffg-news-chaos-in-old-world.html

2009-05-31 @ 14:49:55
Postat av: Edvard

Wat up wit da beard, mon?

2009-06-01 @ 19:27:00
Postat av: Anonym

Aaah! Mass Effect 2! Aaaah BG&E2! Aaaah Alan Wake...2? Aaaaaah!!!

2009-06-01 @ 22:08:09
Postat av: Ms. Moogle

Jag är på tok för old school för att hålla koll på sånt :P. Jag väntar tills spelet finns att köpa i en affär eller på ze internätz, det är liksom tradition lr ngt ^^.

2009-06-02 @ 18:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback