Dreamhack

I helgen är det dags för Dreamhack nere i Jönköping. Var rätt många år sedan jag var där och jobbade, men jag kan inte direkt påstå att jag saknar det heller. Visst kan man av nostalgiska skäl sakna dessa LAN-partyn, men vem vill egentligen frivilligt stänga in sig själv i 72 timmar med den subkultur som generellt är de som luktar mest och har minst social kompetens?... för vad är en bal på slottet?

För den som inte vill, eller kan, ta sig dit så har faktistk SVT valt att direktsända alla e-sportevenemang som kommer att pågå där. På fredag sänds det mellan 13:45 - 23:45 och på Lördag 15:00 - 23:45. Och så klart är det via nätet du måste se det - http://svt.se/dreamhack

Av de tävlingar som kommer vara med så är jag då personligen mest intresserad av att se lite mangel i Street Fighter IV, samt lite FPS action i Modern Warfare 2 & Team Fortress 2.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback