Comics Heaven

Stockholms resan gick bra, inte för att jag hade förväntat mig något annat. Förutom att hänga med Sophies storebror, fru och barn i deras vackra hus i Huddinge så drog jag till stan för att träffa Kim och Johannes.

Väl i centrum tog det drygt 2 timmar(!) innan ovanstående personer dök upp. I väntan på bättre tider kunde jag se folk förbereda sig inför
Stockholms-zombie-walk. Fast ärligt talat så var det mest emo kids med corpse paint. Anywho.. vi promenerade till Games Workshops egna lilla butik i jakt på något vettigt att införskaffa. Väl inne i den väldigt lilla butiken som var överpackad med 12-åringar upptäckte jag att de inte hade färgerna jag var ute efter, samt även att alla figurer var 20-40kr dyrare här än på nätet.

Vi drog vidare mot gamla stan och Comics Heaven där Kim verkar nära sig stammis status. Packat från golv till tak i skokartonger och hyllor fanns alla möjliga comics, serietidningar, grafiskanoveller och manga du kan tänka dig. Det blev nästan lite för mycket och jag visste inte vars jag skulle börja leta efter något läsbart. Eftersom vi ändå skulle avsluta våran nördtripp på SF-Bok så tänkte jag att försöka hitta något där istället.

Jag och Johannes drog direkt till Warhammer avdelningen och glodde. Men även här var priserna väldigt höga för att inte tala om att sortimentet var riktigt tunt. Då kom jag ihåg att KG påminnt mig om att införskaffa kortspelet Invasion som släpptes i helgen. Sökte bland deras kortspel utan att finna något, så jag vände mig till snubben som satt i informationen (som förövrigt såg ut som comic-book-guy från Simpson). Efter ett sjukt otrevligt svar och ett par suck knapprade han i dator och sa att deras 4 exemplar redan blivit sålda och att de får in mer till veckan.

Med varken Warhammer eller färg införskaffat, vände jag mig till comic-book hyllan och köpte istället följande;

- Maus

- The League of Extraodinary Gentlemen

- Batman: Cataclysm

Kommentarer
Postat av: Edvard

Maus! Bra skit!

2009-10-12 @ 20:37:44
Postat av: Sophie!

Glömde att nämna det du köpte till mig:D hihi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback