Blood the Last Vampire

I helgen som var passade jag på att se 2st dåliga filmer. 

Den första, och sämre av de två, filmerna jag såg var den relativt nya
G:I Joe, som bygger på de små leksaks soldaterna från 90-talet. Det är svårt att veta vars man ens ska börja med den här soppan. Visst var Transformers 2 också en katastrof, men de visste man redan om och de hade i alla fall top notch effekter. Det här är bara en resa genom taskiga one-linsers, värdelösa skådisar och fula effekter. Det enda positiva jag kan säga är att min favorit som barn (Snake-Eyes) inte hade en enda riktigt replik utan spenderade sina samtliga 12 minuter i strid.

Blood: The Last Vampire som bygger på animen Blood: The Last Vampire, tror knappast jag behöver påpeka vilken jag tycker bättre om. Aja, spelfilmen ska i alla fall ha lite Kudos för en bra tolkning av karaktären Saya som är väldigt övertygande. Resten av filmen använder sig av en egen och rätt svamlig plot samt att allt blod är i 3D. Filmen innehåller i alla fall en japansk flicka som slåss i skoluniform, och det måste räknas som nått...




Kommentarer
Postat av: Krille

Varför gör de ens sådär? Anime does not translate well to IRL, ffs!

2009-10-06 @ 15:05:52
Postat av: Ms. Moogle

Ibland kan det göra det. Har sett riktigt bra dorama som baserats på animé, (som i sin tur är gjord från en manga). Fast en serie kanske är bättre än en film, vad vet jag :P. Har bara sett tjejjiga varianter också som Hana Yori Dango och Kimi wa Petto, men dom är jättebra! ^^

2009-10-07 @ 15:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback