Mechanized

Det har varit mycket arbete med Sophies dator och problemen runt den. Har haft både Kubbe och Martin hos mig och suttit på alla möjliga forum för att hitta en lösning. Kontaktade även Kompletts egen support för lite hjälp men även de gav upp efter att jag provat precis allt. Nu återstår det bara att skicka tillbaka moderkortet och få ett nytt. Så det betyder att jag kommer att fortsätta dela dator med Sophie tills allt är löst.

Jag har ju inte hunnit med att spela något WAR på bra länge, men det betyder väl att jag bara kommer spela mer när det väl blir av. Däremot har jag hunnit med att spela rätt mycket Blood Bowl med mitt nya Orc lag. Känns väldigt ovant att spela med ett lag som inte kan hantera bollen utan endast kan mosa folk. Dock lyckades jag med en bissarr "long-bomb" passing på 6+/6+ i sista rundan mot Reikland Reavers och vann matchen med 3-2. Grymt!

Suttit en del och knogat på en CSM lista till 40K och kommer nog göra en liten beställning på Gamemaniacs i helgen. Blir inte någon värsting beställning, utan kommer nog bara beställa lite troops och Huron, möjligtvis någon färg som är uttorkad och några schysta baser om de finns på lager.

Såg filmen District 9 igår med Sophie. Den var riktigt grym. Väldigt estetiskt tilltalande och hade ett fint underliggande budskap. Kommer nog även passa på att se den nya Star Trek filmen i helgen bara för att hålla igång min Sci-fi pepp. Eftersom jag läst klart George Martins serie (eller de 4 böcker han släppt) har jag gått över till Peter Hamiltons rymd opera som utspelar sig ca 400 år framåt i tiden. Har lite svårt att komma in i boken, men eftersom Kim har rekommenderat den så varmt så bör jag väl nöta den ett tag till.

Till helgen är jag ledig och Kubbe har peppat för en målar kväll vilken jag gärna är med på. Så har du lite färg och penslar och något att måla så är det öppet hus.



Kommentarer
Postat av: Kubbe

Tar med mig Star Trek å dom 4 första böckerna i Horus Heresy imorrn när jag kommer förbi :D

2009-09-24 @ 21:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback