Druids, Dragons and War

Imorgon (15:e) så händer det lite nytt på MMO fronten.

I Dungeons & Dragons Online har man valt att nu helt plocka bort alla avgifter för månadskostnader och dylikt. Spelet kommer nu att vara helt gratis och kommer endast att livnära sig på en microtransactions. Ingenting jag direkt kommer att återvända till. Men jag vet att Andreas, Marcus och några andra var intresserade av att prova på det, så nu finns det verkligen möjlighet för det.

Runes of Magic som är en mer eller mindre WoW-klon släpper sin första lilla expansion (eller stora patch) där man bland annat introducerar 2 nya zoner, en ny alvisk ras, nytt level tak som höjs till 55 och 2 nya yrken att leka med (Druid och Warden). Ett alldeles perfekt MMO om man inte vill betala pengar för att spela WoW.

Bäst nyheten av alla är dock att imorgon så flyttar man runt folk i WAR. På servern Karak-Eight-Peak har Order länge haft ett övertag över Destruction och det har bara blivit värre för de stackars ondingarna. Men imorgon så börjar alltså folk att flytta över från den servern till bland annat den jag spelar på Karak-Norn. Det betyder med andra ord att man kanske för första gången på länge vågar vandra ut i RvR zonerna på högre nivå utan att bli överfallen av 6 fulla Warbands. Blir att nöta till helgen då jag är barnfri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback