Handheld Remakes



Min första kontakt med tv-spel var egentligen genom min granna där jag bodde som barn. En Julafton fick han nämligen ett Nintendo 8-bit med Super Mario. Plötsligt var det inte längre viktigt att äga de senaste He-man figurerna eller att bygga de största träkojorna i skogen. Allt handlade om att hitta en förbannad prinsessa som alltid verkade vara i nästa slott. Självklart drog man föräldrarna till vansinne med sitt tjat om att få ett eget tv-spel.

Trolgitvist pga min låga ålder (jag var nog runt 4-5år) så fick jag istället mitt första Game-and-Watch spel en Jul. Lyckan var total. Ett spel som man kunde ta mig sig överallt förvandlade varje långdragen bilresa till en ny chans att krossa sitt forna highscore.

Handlheld Remakes kan man spela i stort sett alla klassiska spel från den tiden. Tack för länken Martin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback