Worst magic trick ever!

Fyllde år igår, och firade den dagen med att äta chokladtårta och se några avsnitt ur "Band of Brothers" i väntan på nya avsnitt på "The Pacific" ska släppas. Aja, men nu släpper vi det och går vidare till min senaste Top 10 lista. Denna gång rankar jag de 10 sämsta Magic: The Gathering korten.

Den här lista har varit extra knepig. Suttit och läst på rätt ordentligt, för det finns en hel del nya serier som jag inte spelat. Så för att göra listan lite enklare har jag struntat i alla serier som jag inte varit med och spelat. Fast samtidigt så kan jag inte låta bli att ha med en hel del kort från "Legends" serien som är en av de absolut sämta som tryckts. Har även sett till att ha med minst ett kort från varje färg, samt land och artefakter. Enjoy!


Number 10 - "Great Wall"



Okej, hur många monster med plainswalk kan du nämna? Det släpptes en 3/1 med plainswalk och en förbannat dyr legend (7 mana) som kunde ge vita creatures plainswalk. Ett fruktansvärt slöseri med plats i en lek, till och med för Legends tiden.

Number 9 - "Mudhole"



Största felet på detta kort är just att det är "rare". Det andra felet är att det har extremt begränsad anvädning. Hur ofta möter man en lek som bygger på hur många länder som finns i en graveyard? Visst kan man begränsa någon använding med detta kort, men det finns så många bättre alternativ.

Number 8 - "Break Open"



Ytterligare ett rött kort som är väldigt begränsat. Kortet syftar alltså på Morph regeln. En morphad creature är en 2/2 utan färdgheter tills man betalar en kostand och får flippa dem. Det finns i regel 2 sorters Morph monster. Små creatures med elaka färdigheter eller stora monster som dödar dig. Du vill i regel inte flippa någon gratis åt din motståndare.

Number 7 - "Chimeny Imp"



5 mana för en flygande 1/2. Att den dessutom måste dö för att trigga sin effekt är bara löjligt. För att komma från ett sån ny serie är den fruktansvärt dåligt. Den hade ju dock fortfarande varit dåligt om den kommit ut i Legends. Att bygga ett combo med denna creature är som att få tillbaka tandkräm i tuben... bara dumt... och kladdigt.

Number 6 - "Wood Elemental"



4 mana för en creature du sedan måste offra oanvända länder för att få den stor. Den har inte ens trample eller någon annan vettigt färdighet. Du ska ha ett fruktansvärt stor övertag i matchen för att vilja spela den här och göra den till något större än en 4/4. Fast hur man än vrider och vänder på det är det slöseri med mana.

Number 5 - "North Star"



4 mana och tappa skiten för att göra en kostand, inte billigare, utan bara färglös. Har man råd att använda artefakten bör man ha råd med de flesta korten i vilket fall som helst. Annars har du antingen byggt leken helt fel eller har bara extremt otur. Du kan du lika gärna bygga en lek som aldrig kan få mana eller creature torka.

Number 4 - "Leeches"



Poison var en fruktansvärt dålig och dum idé. Kanske kul på det sättet att du för första gången kunde vinna på ett annat sätt än att göra 20 i skada. Men för att vinna med poison var man tvungen att ge någon 10st poison-counters. Att plocka bort dem hade varit en sak. Men att ta 1 i skada för varje counter? Nej tack. Kolla dessutom upp vilka monster som kan ge poison, bara ett gäng tattar-monster.

Number 3 - "Adventurer's Guildhouse"



Ett Land som inte kan ge mana fyller ingen funktion enligt mig. Kortet kom dessutom till varje färg, men under olika namn. För att göra kortet ännu mer värdelöst så ger det en dålig färdighet till ett väldigt begränsat antal monster.

Number 2 - "Sorrow's Path"



Ett lite förvirrande kort vid första anblick. Kortet byter plats på två av motståndarens blockerande varelser. Helt ok. Dock med en fruktansvärt drawback. Till att börja med tar du 2 i skada, samt att alla dina monster gör detsamma. Säg hejdå till alla dina vettiga 1/1 creatures. Vad som gör kortet ännu sämre är att denna skada inträffar varje gång kortet tappas. Möter du "fel" motståndare kommer detta kort att kosta dig matchen. Fast ärligt talat, vem skulle ens ta in detta kort i sin lek?

Number 1 - "Pale Moon"



Oh my f-ing god! Det som gör mig mest frustrerad är att detta skitkort kommer från den realtivt "moderna" serien Nemesis och är rare. Vad som gör mig lite mer förbannad är att jag drog detta kort i mitt första paket som jag köpte av serien. I regel så har majoriteten av non-basic land alltid gjort colorless mana, med undantag för dubbel länder och nyare kort. Att detta kort är instant betyder att du på din höjd kan sabba/irritera din moståndare i 1 turn, om du nu inte är dum nog att använda fler än ett.

Kommentarer
Postat av: Kim

Ja hujedamigväl vilka jävla dyngor till skitkort du grävt fram. Saknade dock Timber Wolves, som gäckade min barndom och hånade mig varje gång man köpte ett REVISED-booster och drog en sån där jävla hundjävel.



Däremot tycker jag du rippar lite mkt på Adventurer's Guildhouse, det är ju iaf ett väldigt mysigt kort om man ska tänka på betydelse osv :) :)



"Ni börjar på ett värdshus..." någon? ;D

2010-04-16 @ 19:03:52
Postat av: Nick

Det var helt sanslöst svårt att välja ut 10st kort till den här listan. Finns minnst 50st till som skulle kunna platsa in här.



Jag skulle ju kunna valt ett annat kort än just Guildhouse, för som sagt fanns det totalt 5 sånna hära kort. Men visst har du en poäng med att det är ett mysigt kort när det gäller bild och namn :)

Postat av: Trrr

Rolig lista som vanligt! Jag har dock sett break open i en elak kombination (röd-blå lek) där den flippar upp och ner igen och ger skada när detta sker...

2010-04-16 @ 21:05:00
URL: http://greyzonegame.blogg.se/
Postat av: Sophie

Gillar artworken på dom gamlare korten:)

2010-04-17 @ 12:03:19
URL: http://sophies-spel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback