Legend of Edda



Sophie har hittat ett nytt gratis-MMO som hon har börjat med idag. Legend of Edda heter det och är väl kanske ditt generic-korean-grind-fest.

Det utspelar sig i en fantasy värld där man kan välja att tillhöra Olympianerna eller Titanerna (precis som i grekisk mytologi). Man axlar sedan rollen som en av 6st klasser, som sedan kan avancera vidare.



Eftersom jag i skrivandets stund sitter och installerar spelat så kan jag inte säga så där jätte mycket om klasserna. Jag tror man kan förvänta sig något i stil med det klassiska Ragnarok-Online, fast bättre.

Warrior -> Defender -> Templar
Swordsman -> Gladiator -> Champion

Assassin -> Dark Walker -> Shadow Runner
Archer -> Chaser -> Scout

Cleric -> Priest -> Bishop
Wizard -> Sorcerer -> Necromancer

Grafiken är i alla fall tilltalande, och påminner en hel del om de senaste Final Fantasy spelen som kommit ut på Gameboy. Om detta nu är ett spel för mig återstår ju att se. Antar att ni kan snart läsa mer om det på Sophies blogg då detta egentligen är mer hennes ämne än mitt, men jag tänkte bara tipsa om ett gratis tidsfördriv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback