It was the year twothousand... and ten

Året börjar närma sig sitt slut, och alla har väl mer eller mindre hunnit med att summera årets bästa i alla möjliga kategorier. Jag har personligen knappt spelat 10st olika spel i år då jag snöat in mig på ett spel i taget. Men vi kör hårt för att få ihop årets sista Top 10 lista för min del.


Number 10 - Årets Thrower



Laget Reikland Reavers producerar år efter år intressanta spelare. Men deras största stjärna sedan Griff Oberwald måste ändå vara Eidrich Holstein. Med bara ynka 6 matcher under bältet har han redan producerat mest touchdowns, casualties, interceptions och comps. Jag inväntar bara studen då han även får vara med om en perfekt Larsson.

Number 9 - Årets Chapter



De kom som en blixt från klar himmel. Alla förväntade sig att se ytterligare ett founding chapter i rollspelet Deathwatch, men skaparna ville annat. Storm Wardens kan enklast beskrivas som marines från Wales. De gillar stora svärd, att duellera, kommer från ett mytiskt förflutet och har en förkärlek till... Tech-Marines(?)

Number 8 - Årets Zombie



I en serie som inte alls blev som jag hoppats på fick vi i alla fall se den kanske mest välgjorda zombie någonsin krypa omkring. En obehagligt tragisk scen är hon sedan ett minne blott. Så även tv-serien.

Number 7 - Årets Fokus på Hattar



Team Fortress 2 förvandlades i år från ett av de bästa (och mest balanserade spelen) till en grindfest utav rang. Allt handlar nu om hattar och om att byta till sig dem. Nej tack. Jag letar gärna efter andra spel för att tillfredställa mitt FPS sug.

Number 6 - Årets Nostalgi



Återupptäckten av Franks gamla radioprogram i P3 - Syntax Error. Många kvällar spenderas i min ungdom genom att bara ligga i sängen med hörlurar och bara lyssna på all brilliant bitpop. I år har de gamla inspelningar fått agera inspiration till allt jag har tecknat. Och mer ska det bli!

Number 5 - Årets Indian



Ingenting kan få mig på så bra humör som att kasta runt små eldbolls-kastande fjollor. Ingenting kan heller få mig på så dåligt humör som när man missar det där Ultra kastet och förlorar. Rage!

Number 4 - Årets Insta Kill



Nuff said.

Number 3 - Årets Bästa besök på Max



En varm sommardag var vi slöa och ville äta på Max. Beställde mitt Green-Mål med en stor vaniljshake. Fick min Shake direkt i handen och vi satte oss för att vänta på maten. När de väl ropar upp våran order står där en till(!!!) stor vaniljshake. Lyckan var total. My best day ever.

Number 2 - Årets Bästa Köp



Bokus hade "fel" på sin rea och prismärkt alla böcker låångt under det tänkta priset. Vi var en av de som lyckades plocka hem en beställning av ett värde på ca 4-5000:- och betalade endast en bråkdel. Det har dock inte blivit många serie köp efter detta.

Number 1 - Årets "Natural 20"



Just när alla trodde att faran var över och mysterit löst så blir Sophie överfallen. Hon blundar. Riktar sin hagelbrakare i riktning mot sitt mål och trycker av. Första tärningen visar 20. Andra tärningen visar 20. Tredje tärningen visar 20. Kaboom-kaboom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback