Everything you knew was a lie



Fantasy Flight Games är inte direkt lata när det gäller att leverea nytt rollspelsmaterial. Det är redan nu dags för deras nästa bok till Dark Heresy vid namn Ascension. Från att ha tjänat diverse Inquisitorer, och utfört uppdrag som de inte orkat lägga ner tid på, är det dags att kliva upp i rank. I Dark Hersey har man spelat som acolyter från rank 1 till 8. Nu är det dags att vandra vidare från 8 till 16. De 12 "nya" klasserna som kommer är;

Crusader Death Cult Assassin
Desperado Hierophant
Inquisitor Interrogator
Judge Magos
Primaris Psyker Sage
Storm Trooper Vindicare Assassin

Ska bli väldigt intressant att få en lite närmare blick på hur livet som Inquisitör är. Och bara bokens namn "Everythin you knew was a lie" tycker jag utlovar väldigt mycket information. Jag lär dock knappast skaffa boken på en gång. Först och främst vill jag att min grupp ska få harva på lite mer med sina acolyter innan det blir på tal om någon befodran.

(Av någon anledning misstänker jag att Kubbe paxar rollen som en Vindicare Assassin :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback