Climax

Har fått hem både Conan och den senaste Prince of Persia till 360. Än så länge har jag bara hunnit spela drygt en timme på varje spel, och för något jag betalat mindre än 200:- för är jag väldigt nöjd. Conan är fult, elakt och fullt med roliga ragdoll effekter. Prinsen bjuder dock på lite mer vackra miljöer och animationer, samt en kontroll som inte alltid gör som jag vill.

I WoW blir det såklart mindre speltid. Efter att ha mer eller mindre gearat upp 2 karaktärer på så sjukt mycket HC spelande har jag återgåt till min shaman. Ska försöka att inte ge upp helt på spelet.. har ju trots allt ett mål att uppnå, men en mindre paus är nog inte helt omöjlig.

Sen så har jag, trots mitt förnuft, fallit i full-pris fällan på nytt. Dumt nog gick jag med alldels för mycket pengar i fickan till Gamestop och glodde på nyhetshyllan. Där stod både Darksiders och Bayonetta och ville gå hem med mig. Ett svårt val... men efter lite övervägande valde jag spelet som i alla fall bjuder på boobies (cus boobies are boobies) och gick hem med Bayonetta.

Där har jag hunnit knoga mig igenom drygt 5 timmars spelande. Det märks att det är DMC gänget som är bakom detta spel, det enda som egentligen fattas är huvudpersonen. Tempot är bra, kontrollen är tajt, grafiken är snygg och storyn försvann i samband med introt. Spelet är dock bitvis trail-and-error då vissa sektioner är så löjligt svåra vid första försöket. På gott och ont är det inget större straff på att dö, bara att man får minus poäng på sitt slutscore, som jag antar man behöver om man jagar achivments.

Jag nöjer mig i alla fall med att ta mig igenom det. Om jag nu gör det tillräckligt fort kanske jag kan gå tillbaka på Gamestop och byta spel... men först lite mer Climax scener i Bayonetta


Kommentarer
Postat av: Krille

På tal om achievements så ska Bayonetta var massor enklare att ta dem i än i DMC (som är svårt as balls)

2010-01-15 @ 13:38:54
Postat av: Nick

Bah, achivments är överskattat... bara en irriterande ikon som poppar upp mitt i en cutscene eller liknande

Postat av: Krille

Undrbart tillskott till spel imho. Bara online chievies som suger, det är bara boosting material.

2010-01-15 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback