Madness

Guillmero Del Toro och James Cameron har bestämt sig för att göra ett barn tillsammans. Ett fruktansvärt missfoster som inte kan beskrivas i ord utan att fördömma verkligheten till en förvriden spiral av oformliga skepnader, lukter, ljud och tänder... ja... jag vet inte vad jag pratar om.
 
Men i alla fall så har det blivit klart att det kommer bli en 3D film av H.P Lovecrafts roman At the Mountains of Madness. Exakt hur awesome detta egentligen är har jag inte greppat ännu...



Via - 
Geeks of Doom

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Hopppas bara att det inte blir nån PG-13 crapfest.

2010-07-30 @ 11:07:56
Postat av: Kim

Vad i helvete är det du skriver, pojk! Det här var det bästa jag kunde läsa i år!!!

2010-07-30 @ 12:57:14
Postat av: Edvard

De valde i alla fall den av gamle Hewlett Packards berättelser som bäst lämpar sig för fancy ass-3D-formatet. Det kan bli en hel del EXTREMT svindlande vyer över monolitiska, förhistoriska städer insprängt bland enorma isvidder. Fan, jag kan tänka mig betala biljettpriset bara för att få se scenen när forskarna sitter i sitt lilla sketna biplan och först upptäcker staden - den panoreringen kommer nog resultera i att en hel del knäck skites.

2010-07-30 @ 21:24:36
Postat av: Krille

Jag är oroad lika mycket som jag gläds. Om Cameron vill göra svindlande actionscener och om den spanska filuren väljer att gå ape-shit med mängder av vansinniga varelser, ja, då blir det nog inget vidare tyvärr.

2010-07-30 @ 21:39:14
Postat av: Edvard

Det var ju ett PAR vansinniga varelser i berättelsen också, jag vill minnas blinda albino-pingviner och en shoggoth inte minst. Plus en död Elder Thing. Men jag känner som du, KG, jag är lika glad som orolig.

2010-08-01 @ 20:04:25
Postat av: Nick

Jag känner att jag har väldigt mycket förtroende för Del Toro och det han har levererat än så länge, samt att han kämpat med att få göra denna film sedan 2006.



Däremot är jag orolig att Cameron på något sätt "tvingar" Del Toro att göra filmen mer mainstream så att den ska tilltala massan, samt slänga in en massa onödig action...



Man får väl hoppas att om de fuckar upp det så kommer Mr C själv upp från sin grav ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback