30 minuts of Crackdown 2



Spontan laddade hem Crackdown 2 demot ikväll till Xbox. Hade absolut ingen aning om vad jag hade att förvänta mig, det enda jag egentligen snappat upp är att det ska vara tuffare och hårdare (som alla andra action-uppföljare) samt möjlighet för ett fett Co-Op läge. Det första Crackdown spelet var ett riktigt underhållande och underskattat spel i mina ögon. Aja, åter till demot.

Man kastas direkt in i skärselden och tvingas spöa ett gäng beväpnade kids på valfritt sätt. Enda begränsningen som sätts är att demot endast varar i 30 minuter, så man vill få det gjort fort. Att mejja folk med gevär och hagelbrakare ger dig tillgång till bättre vapen, medan att mangla dem med nävar och sulor gör dig starkare och tillåter dig använda lådor och annat bråte som tillhyggen. Precis som tidigare med andra ord.

För att få någon form av motstånd så leds man till en håla under marken där jag antar spelets riktiga antagonister hänger. Ett gäng med zombie-hulk-mutanter(?) som uppenbarligen inte tål ljus... antar att jag borde förståt det då de hänger under stan. Efter att ha försvarat en enorm bomb som ger ljus var demot mer eller mindre över för min del. Inte mycket tid över till free-running, men spelet känns lika tight som ettan, vilket bör leda till ett köp för min del.


Kommentarer
Postat av: Krille

Testade det förra veckan. Väldigt stort meh från mig, likt originalet alla bara köpte Halo 3 betan. Finns bättre open-world spel imho. Jag gillar dock hur man levlar sina skills, it's rather satisfying.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback