Oh, it's on!



Det enda spelet som jag spenderat tid med på min PC är Riot Games supersköna (och gratis) DotA klon -
League of Legends. Otroligt med tanke på att jag vägrade röra DotA när det var som störst. Och visst finns rivalen HoN men gratis är alltid godast.

Bäst ju nu är även att Riot går ett steg vidare med sitt spel och gör det lite mer tävlingsinriktat. Ranked games kommer förkomma i 3st varianter. 5vs5 Premade, 3vs3 Premade och 5vs5 solo. Äntligen en möjlighet att möta jämnlika spelare och kanske slippa alla 12-åriga ragequitters. Att spela solo är ju inga konstigheter, det gör man varje dag. Däremot kanske man bör titta runt efter ett lag.

Nu spelar jag förvisso både med Sophie och Tommy (from time to time) så ett 3-manna lag vore ju en realitiskt möjlighet. Det gäller bara att kunna sitta och nöta och hitta en bra kombination med karaktärer. Och just det, när man spelar Premade matcher så kommer man att få banna totalt 4st Champions från användning och ingen kan välja samma Champion heller. Det är verkligen dags att bredda sina vyer och lära sig spela några andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback