Deathwatch

Då var det ännu en gång dags för Fantasy Flight Games att visa upp något nytt. Vi har länge vetat om att Warhammer 40K skulle komma i tre stycken upplagor. En för Inquisitors (Dark Heresy), en för upptäckarna (Rogue Trader) och ett tredje spel för Space Marines.

Hur ett spel med marines skulle fungera har jag spekulerat en hel del i. Jag menar, när man läst Horus Heresy så får man ju en helt annan uppfattning av dem i förhållande till själva figurspelet. Att rollspelet skulle ta plats i just romanernas värld var ju inte ett otänkbart scenario. Dock så har FFG något annat i åtanke. Det tredje spelet som släpps nu i sommar kommer gå under namnet -
Deathwatch.

Marines från helt olika chapters med ett gemensamt mål, att skydda vad som finns kvar av kjesarens imperium från kaos och annat oknytt. Nu kanske det inte låter som att man har direkt mycket valmöjligheter när det kommer till karaktärsskapandet för att är ju Space Marines. Förvisso är det sant. Men alla kommer från olika bakgrunder/chapters dessutom finns det ett par "Roller/Klasser" att välja mellan; Apothecary, Assult Marine, Devastator Marine, Deathwatch Librarian, Tactical Marine och till sist en Techmarine.

Helt klart det rollspel jag ser mest fram emot i sommar.


Kommentarer
Postat av: Krille

Copycat! Give credit where credit is due! XD

2010-03-01 @ 14:59:50
Postat av: Nick

Lol har inte läst din blogg på länge. Du uppdaterar din blogg 1 gång i månaden juh! Och självklart hinner du skriva denna gång före mig. 1 poäng till dig tjoggen

Postat av: Trrr

Högst trevlig sida! Bloggar själv om mitt eget projekt att utveckla ett rollspel. har du månne lust att vi länkar till varandra? Jag kommer utan medgivande följa din blogg i vilket fall :P

2010-03-01 @ 20:15:15
URL: http://greyzonegame.blogg.se/
Postat av: Trrr

Tackar ödmjukaste! Hoppas det komemr leva upp till förväntningarna då.

2010-03-01 @ 23:09:19
URL: http://greyzonegame.blogg.se/
Postat av: Edvard

Måste bara kommentera detta, som jag stört mig på ett tag... svenska för "novel" är inte "novell", det är "roman". Novell på engelska är "short story" eller möjligen "novella".

2010-03-02 @ 18:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback