League of Legends

Sophie började spela League of Legends för ett tag sedan, och det tog inte direkt lång tid för mig innan jag hoppade på gratiståget. LoL är mer eller mindre en uppföljare till DotA som var en populär mod till Warcraft 3. Man tar rollen som en av ~47 hjältar i ett lag av 5 spelare. Sedan gäller det att förgöra motståndarens bas med hjälp av några datastyrda-lemmings-liknande monster.  

Väldigt simpelt. Väldigt roligt. Väldigt beroendeframkallande.

Just nu letar jag och Sophie efter fler svenskar att spela med, för som det ser ut just nu är det rätt ofta hänt att man hamnar i en grupp där någon lämnar efter 2 minuters spelande, vilket sätter enorm press på övriga laget.

 

Kommentarer
Postat av: Krille

Eller så kör man last stand i Chaos Rising istället. Level 13 på min Chaos Sorceror, mohaha!

2010-03-19 @ 16:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback