Vanilla Marine

Dags för FFG att avslöja nästa Chapter till Deathwatch. Som väntat blev det ännu en Founding Legion, och än mer så blev det våra soldater i blått - Ultramarines.

Av någon anledning verkar de allra flesta avsky detta Chapter bara för att de inte är tillräckligt häftiga. De är inte lika vansinninga som Blood Angels, inte lika håriga som Space Wolves, inte lika mystiska som Dark Angels eller hårda som Imperial Fists. De är helt enkelt för "vanliga" för folks smak.

Både GW och FFG försöker dock marknadsföra dem som den "renaste" formen av en Space Marine som alltid överväger sina alternativ innan de går ut i strid. Att deras statergier alltid är felfria och att andra Chapters ser upp till dem.

Personligen har jag inte alls något emot Vanilla-Marines. Självklart finns det Chapters jag tycker bättre om, men en status-quo behövs alltid för att förstärka personligheterna hos de andra. Nedräkningen för Deathwatch fortsätter.



(Föresten så var det ett tag sen man hörde något nytt om filmen...)

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Såg du inte intervjun med röstskådespelarna jag postade på Facebook här om veckan?

2010-03-21 @ 12:46:35
Postat av: Nick

Jo, den har jag sett.. men det gills inte... jag vill se en trailer eller nått sånt

Postat av: Krille

Kanske är de mest "by the book" för att deras primarch skrev just boken de följer XD

2010-03-21 @ 13:21:01
Postat av: Trrr

Håller med dig att Ultramarines behövs. De blir chapternas svar på komedins straight-guy, någon som verkar sansad för att förstärka övrigas karaktärer.

2010-03-22 @ 12:36:50
URL: http://greyzonegame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback