Chief of Demin

Fick ju till sist mitt Super Street Fighter IV, nu fattas bara en ordentlig sticka (och Live såklart) innan man kan börja spela på riktigt. Har gjort den klassika rundan i Arcade-mode där jag provat på alla nya och gamla ansikten, och de har helt klart lyckats göra ett redan perfekt fighting spel ännu bättre. Grattis Capcom!

Av de två helt nya karaktärena Juri och Hakan så föll den senare mig mer i smaken. Jag kan förstå att många dras till Juri på grund av hennes sex-appeal och extremt snabba attacker, men Hakan bjuder ju på en riktigt inoljad turk som till och med kan göra Zangief nervös. Fast han kanske mest är en flummig karaktär som bara tilltalar oss spelare som gillar "brottarna".

Bland de gamla karaktärerna som gjorde återtåg till serien uppskatar jag nog mest Dudley, den brittiske boxaren och tillika gentleman. Skönt att ha en boxare som är lite mer flexibel än han vi kallar för Balrog. Jag gjorde även ett tappert försök till att lära mig uppskata de lite mer flexibla karaktärerna som Ibuki och Adon, men det klickar aldrig riktigt för mig med dem. Dock fick jag mig en ordentligt överraskning när jag testade spela på lite svårare AI nivå med en av de karatärer som jag rent design mässigt avskyr mest - T.Hawk.

Men dra på trissor om jag inte spelare riktigt bra med honom och dänger ut flera effektiva kombinationer och ultra attacker efter varandra, till och med datorns konstanta fuskande med Seth fick se sig besegrad på Perfect innan kvällen var över... Wow. Nu blir det ju helt klart att jag måste fortsätta öva med hövdingen av jeans bara för att reta upp folk, för det känns ju jävligt förnedrande att ha en 130kg indian sittandes i skräddarställning på sin rygg när matchen är över.



Fast jag kommer nog ändå hålla mig till Abel...

Kommentarer
Postat av: Krille

T. Hawk är riktigt jävla elak. Tål bra, gör fruktansvärt bra med stryk och har dryga special moves.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback