The Storm Wardens

Nedanstående är alltså en bild på det 6:e Chapter som ska vara med i Deathwatch - The Storm Wardens. Ett helt nytt chapter som man aldrig hört talas om?!?... Finns inte direkt mycket information att hämta om dem, man vet inte vilken primarch/legion de härstammar ifrån eller så mycket annat... ett chapter vars historia är döljt i mörkret helt enkelt. En positiv sak är i alla fall att de planerar att göra en supplement bok för "do-your-own-chapter".

´

Att dömma av vad som finns att läsa på hemsidan så känns de som en blandning av Dark Angels och Ultramarines. Lite tillbakadragna och mystiska, noga med att planera och förbereda sina uppdrag, och utför ritualiska dueller. Helt enkelt väldigt "meh!" i min ögon.

Vad tycker ni? Är det bra att införa lite nytt blod och "home-brew" eller bör de hålla sig till founding legions?

Kommentarer
Postat av: Macce

Bara du kvar att göra lag till turneringen ;)

Du får välja mellan dvärgar och människor.

2010-05-01 @ 18:10:35
Postat av: Kubbe

Trevligt färgschema iaf.

2010-05-01 @ 19:08:02
Postat av: Edvard

Det är vinnaren av "Design your own chapter"-tävlingen på GW:s hemsida som kommit på Storm Wardens, de publicerade vinnaren i förra eller förrförra WD, om jag inte minns fel. Har för mig att vinnaren var från skandinavien, men det kanske är fel.



Allt jag säger är att KG:s kommentar om Sons of Lasse Stefanz chapter känns ganska aktuella.

2010-05-01 @ 20:37:53
Postat av: Krille

Gay. Period.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback