Fumbbl tournamnet 2010



Då var det dags igen för att dra igång en tunering i Blood Bowl eller snarare Java versionen -
Fumbbl.

Det blir med samma gäng som förra gången, men denna gång har det varit en lottning av lag istället för att man ska få välja lag på egenhand. Förra gången spelade jag med Chaos Dwarfs vilket gick väldigt bra då jag vann hela tuneringen efter att totalt mosat Marcus Wood Elfs som var det största hotet. Så det var en glädjande nyhet när jag fick veta att mina alternativ var Humans eller Dwarfs. Enkelt val!

Inget ont mot Humans. De är ett intressant lag/ras, men jag har inga bra erfarenheter av dem. De tar oftast ett par matcher på sig att bli bra, och eftersom tuneringen bara är 6-7 matcher lång litar jag inte på att jag kan ta mig hela vägen med dem. Jag förlitar mig på de skäggiga små herrarna som jag vet alltid leverar i kortare tuneringar.

En full uppställning med Block från start är alltid ett plus. Det betyder att man vid varje blockering bara blir nedslagen på 5+ eller att man själv bara misslyckas på en 1:a. Släng in Troll Slayers med Frenzy & Dauntless så kan du plötsligt både knuffa runt ev stora monster eller bara kasta ut folk i publiken. Blitzers kan både ta sig mot mål och ev förhindra något om man placerar dem långt bak. Till sist har vi Runners som förhoppningsvis kan hantera bollen med Sure Hands. Om allt ändå skiter sig så har de spelets billigaste Re-Rolls för ynka 40'000/st.

Har dålig koll på vilka raser de andra kommer spela, men jag räknar kallt med minst 2st alv lag, troligtvis även något lag med St4 Blockers ex Orc eller Chaos. Ingenting som kan ställa till med problem med andra ord.. om inte Nuffle dyker upp och förstör för mig.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Lycka till och må bäste man vinna.

2010-05-02 @ 11:46:32
Postat av: Macce

Det blir 10 matcher, 2 mot alla och 2 FF kommer betyda väldigt lite pengar :(

Titta på de andra vilka nya lag de gjort bara, jag är Human faktiskt.

2010-05-02 @ 12:47:25
Postat av: Macce

Det blir 10 matcher, 2 mot alla. 2 FF, det blir lite pengar för dig.

2010-05-02 @ 12:57:35
Postat av: Nick

Hm.. 10 matcher är ju lite mer, med det motiverar inte mig att ha ett högt FF. Att maxa FF ger oftast resultat först efter 12 matcher. Planerar inte direkt på att dö med min dvärgar heller ;P

Postat av: Macce

Vi får väl se vad som händer ;)

2010-05-02 @ 18:32:51
Postat av: Krille

Omfg. Dwarfs är så jävla tråkiga i Blood Bowl.

2010-05-03 @ 08:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback