Captain my captain



Jepp, det är den sjöbusen Kapten Haddock ni ser i bilden ovan. För tillfället arbetar ju både Speilberg och Peter Jackson tillsammans med en
Tintin film. Tekniken blir densamma som i den, delvis snyggt, animerade filmen Beowulf för ett par år sedan (fast såklart har tekniken hunnit lite längre denna gång).

Om den blir bra eller anus återstår ju att se. Jag personligen ser fram emot den väldigt mycket då jag verkligen älskade att läsa Tintin-serierna när jag var liten. Dock förundrades jag alltid över hur lite journalistiskt arbete Tintin verkligen utförde, med tanke på att det faktiskt var hans yrke.

Simon Pegg, Nick Frost, Daniel Craig, Cary Elwes, Toby Jones, Mackenzie Crook och Daniel Mays är några av de skådisar som vi kommer få höra rösterna av.



Och rösten till Haddock kommer Andy "Gollum" Serkis stå för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback