Gods Among Men



Fick äntligen hem min Deathwatch bok idag, så jag har suttit och bläddrat en massa i den för att upptäcka allt min inte redan visste.

Inledningsvis så bjuds man på massor av fluff. Till exempel väldigt ingående i vilket ordning de 19 implantaten opereras in och deras syfte. Hur en ny Marine rekryteras och lite mer igående historik om de olika Chapters man kan spela som.

Listor är som vanilgt väldigt underhållande när man rullar fram karaktärer. Något som det dock inte finns mycket av i denna bok. Finns en lista som heter "Past Events" där man endast får rulla 1d5 och läsa av resultatet, exempel på vad man kan rulla fram är - "Purged a Space Hulk", "Fenris Hunter" och "Banner Bearer". Inget som påverkar ens stats eller ger nya förmågor, men för de som vill ha lite extra till sin bakgrund.

Sedan finns det en betydligt roligare lista där man får slå 1d10 och lästa av "Power Armour History". Här går det dock få resultet som påverkar en lite mer. En rustning som varit med så länge att den inte går att smyga i (Ja, Space Marines kan smyga) men istället ger plus i Command.

Idéer på scenarion och karaktärer bara haglar i min hjärna när jag sitter och läser denna bok. Nu måste jag bara printa ut lite karaktärsblad så vi kan fixa lite Marines.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Åhå, låter mycket intressant :D, väntar förväntasfullt.

2010-10-05 @ 18:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback