The Harrowing



LoL förbereder för
deras version av Halloween. En bunt med nya skins som ska vara begränsade till att endast vara tillgängliga under högtiden. Blir att spendera en hel del RP där kan jag säga. Nosferatu Vlad är bara ett måste för mig.

Sen så blir det så klart dags för den efterlängatde feta patchen (länk till Notes). Det var inte sådär jätte mycket nytt att berätta som inte redan blivit avsöljat. En ordentlig balansering helt enkelt. Dock är Urgot i stort sett orörd och lika värdelös fortfarande. Till och med Swain hinner få en boost innan honom.

Malady (det som förut var det sämsta föremålet i spelet) får sig ett rejält lyft. 
  • Recipe changed to: Dagger + Dagger + Amplifying Tome + 550 gold = 1825 total cost
  • Base stats changed to +50% attack speed, +25 ability power
  • Unique Passive changed to: Your physical attacks shred your target doing 20 magic damage and reducing their magic resistance by 6.
  • Magic resistance reduction stacks up to 4 times
Med andra ord så blir det här ett av de bättre föremålen du kan skaffa till en AD/AP hybrid.

Det som däremot var nytt för min del är att de för om några runor. Närmare bestämt så sänker man APen runorna med 15% i effektivitet och ökar AD runor med 200%(!). Hur stor konsekvens detta kommer få återstår ju att se. Känns dock lite småsurt att jag nyligen köpt upp en massa APen runor som nu kanske blir värdelösa.

Fortfarande så lirar jag ju mest Tank och Mage, men det är ändå trevligt att ha en rune-page dedikerad till närstridskämparna, särskilt nu när Jax får lite kärlek. Nåja, först ska jag bränna lite mer poäng på Dodge runor för 820 IP/styck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback