Leaguecrafting



Passerade i veckan 300 vinster i LoL (antalat förluster behöver vi inte tala om, men det är under 300 i alla fall), och jag läste på något forum att man först kan komma med tips och råd efter just 300 vunna matcher.

Jag har nästen exklusivt spela tank sedan level 10 eller så, Shen, Taric, Garen, Amumu och Galio var länge de enda jag riktigt bemästrade. Men nu på senare tid har jag även kommit igång med olika mages, så som Morgana, Vlad och Annie. Att spela som carry är väl fortfarande min största svaghet, efter att jag införskaffade Kog'Maw har det väl ändrats en aning, men det finns folk som utför den rollen bättre än mig.

Man har även kommit till insikt över hur pass viktigt runor är. Jag sitter desperat och farmar poäng till en tredje sida att fylla nu när jag fixat ihop både en för tanks och en för spellcasters. Melee DPS är mitt nästa mål. Jag har även blivit bättre på att placera wards. Har alltid haft mottot - Wards wins war, och det har bara förstärkts när man insett hur många ganks man både kan utföra och förhindra med dessa små hjälp medel.

Tack vare alla Streams man kunnat se sedan WCG drog igång har man även hunnit snappa upp ett och annat gällade hur man ska bygga upp ett 5-manna lag, och jag måste säga att vi är riktigt nära att komma igång på allvar med ett sådant. Det enda som fattas är väl att Marcus ska nå level 30, och att Tommy inser att LoL är viktigare än att plugga.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Lång och rörig kommentar incoming. Whatthefuck. Jag HAR spelat, men aldrig med dig online :)



Jag har poäng nog för att ha fullödigt med tier3 runor på min allround-sida. Hur ser eg. en vettig mage-page ut?



Jag har glott på nån stream, men finns det någon med kommentatorspår? Lite segt ibland när dom bara lasthittar minions i 5 minuter.

Streamsen har verkligen ändrat meta-gamet på vanliga games. Var och varannan har flash och/eller ghost och helt plötsligt är det inte bara du och jag i hela vida världen som köper wards. Det är säkert MINST 1 till per game.

2010-10-06 @ 13:54:02
Postat av: Nick

Du online? Screen-shot or it didn't happen :P



Mage runor är väl Magic Penetraion, Mana Regen, Cool Downs till 95% (och möjligtvis lite extra AP eller HP om man så vill).



CLG har väl för tillfället den bästa streamen,
www.clgaming.net annars tror jag det finns en forumtråd som länkar till alla stream där ute. Tror www.solomid.net också brukar vara bra.



Men ja, metagame har förändrats en hel del. Just nu ska alla tåla 3k och ha massa AoE att tillgå.

2010-10-06 @ 19:29:25
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Tommy Tomte

I can proves it! Gå in på min profil o kolla vet jag :D

Jag hoppar förmodligen online lite i helgen och Singear skiten ur folk. Funderar på att lära mig magea, så ska nog börja nöta någon... vet inte riktigt vem dock. Morgana verkar pro, men Veigar ÄR ju rolig att spela.

2010-10-07 @ 13:02:33
Postat av: Sophie

2010-10-07 @ 14:38:05
URL: http://mjauki.wordpress.com/
Postat av: Sophie

haha råkade posta en tom kommentar, men det jag tänkte säga var att vi borde ha en kväll i veckan då vi spelar/tränar tillsammans. Borde väl inte vara så svårt för alla att ha en dag man tar sig tid:)

2010-10-07 @ 14:39:10
URL: http://mjauki.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback