You have my mace, and my Kilij

Deadliest Warrior är varken ett favorit program eller spel, dock väldigt underhållande sådana. Har spenderat lite tid att uggla igenom diverse klipp (från tv programmet) och hittade faktiskt två sköna klipp på två riktigt sköna vapen.



Det första är något så simpelt som en Steel-mace, men ruggigt effektiv. Jag måste se till att skaffa mig en sån här. Perfekt när det väl blir zombie invasion och man inte har råd att slösa kulor. Charmen ligger ju att vem som helst kan plocka upp den här och orsaka rejält med skada. Viss träning krävs dock innan man kan börja få huvuden att explodera som vattenbalonger



Det andra vapnet jag vill visa är den grymt underskattade Kilij, även känd som en turkisk sabel. Ignorera att de jämnför detta svärd som att det vore nästan lika häftigt som en Katana, Kilij är häftigare. Historie nörden inom mig är sjukt intresserad av dess lite "mindre" kända grejerna, och det är kul att få se lite utav dem, även om det är i detta flum program.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Update för spelet? :D

2010-10-14 @ 11:48:46
Postat av: Nick

Hmm.. de har ju faktiskt utlovat att det ska patchas. Kanske dags att leta upp nyheter om det ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback